شناسهٔ خبر: 73369 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خبر داد:

افزایش جابه‌جایی کالای غیر نفتی در بنادر آبادان/مصنوعات فلزی و لوازم خانگی بیش‌ترین میزان تخلیه و بارگیری را در بنادر آبادان داشت

بندر آبادان رضا سفاری گفت:جابه‌جایی کالای غیر نفتی در شش ماه نخست سال جاری از بندر آبادان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، رضا سفاری مدیر بنادر  آبادان با اشاره به رشد جا‌به‌جایی کالا در این بندر اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالا در مقایسه با مدت مشابه به آن در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد:طبق آمار سامانه سازمان بنادر در شش ماه نخست سال جاری ۸۵ هزار ۷۹۶ تن کالای غیر نفتی تخلیه و بارگری شده است که رشد این عملیات در سه بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده را بیان می کند.

او عنوان کرد: مواد غذایی، مصنوعات فلزی، لوازم خانگی و محصولات سبک، ابزار آلات و دستگاه های سبک، قطعات، لوازم یدکی  پارچه و الیاف و منسوجات، محصولات کشاورزی و دامی از جمله کالاهایی بود که در مدت یاد شده بیشترین تخلیه و باگیری را داشت.