شناسهٔ خبر: 73370 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان:

فعالیت‌های حقوقی نظام مهندسی ساختمان نظام‌مند می‌شود / ضرورت به روزکردن دستورالعمل‌های حوزه نظام مهندسی ساختمان

جلسه تودیع و معارفه مدیران کل سابق و سرپرست دفاتر توسعه مهندسی ساختمان و اقتصاد مسکن حامد مانی‌فر با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین کارهایی که در دفتر توسعه مهندسی دنبال می شود، موضوع پیگیری کارنامه حرفه‌ای مهندسان خواهد بود، گفت: با همراهی همه کارشناسان این بخش تلاش می‌کنیم تا به حوزه فعالیت حقوقی در نظام مهندسی نظم بیش‌تری دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و سرپرست تازه منصوب شده دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: دفتر توسعه مهندسی ساختمان یکی از دفاتر و مراجعی بوده که در حوزه سیاستگذاری و تصمیم‌سازی در روابط اجزای نظام مهندسی ساختمان از طریق ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها نقش داشته است.

سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان ادامه داد: بسیاری از روابط در جامعه مهندسی کنونی نتیجه دستورالعمل‌هایی است که در این دفتر تهیه و تدوین شده است.

به گفته مانی فر، ضرورت دارد تا بسیاری از دستورالعمل‌های حوزه نظام مهندسی ساختمان به روز شوند.

وی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در دفتر توسعه مهندسی دنبال خواهد شد موضوع ارایه کارنامه حرفه‌ای مهندسان است که تلاش می‌کنیم تا محقق شود.

سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اعلام این مطلب که سرمایه انسانی در نظام مهندسی ساختمان بسیار اهمیت دارد، گفت: متاسفانه با در دسترس نبودن کارنامه علمی نمی‌توانیم از ظرفیت منابع انسانی مهندس بهره لازم را ببریم.

مانی‌فر تاکید کرد: مدتی که به عنوان سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان به خدمت مشغول هستم، با همراهی همه کارشناسان این بخش تلاش می‌کنیم تا به حوزه فعالیت حقوقی در نظام مهندسی نظم بیش‌تری بدهیم.

وی گفت: امیدوارم با همراهی همه دست اندرکاران این بخش بتوانیم پایگاه و سامانه جامع مهندسی را پیش ببریم و با تجربه ای که در ایجاد سامانه نظارت عالیه ظرف مدت شش ماه گذشته داشتیم، کار به بهترین شکل دنبال شود.

گفتنی است: پیش از این منصور نویریان مسئولیت دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشت و هم اکنون حامد‌ مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با حفظ سمت عهده‌دار این مسئولیت شد.