شناسهٔ خبر: 73378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران:

۱۰ کیلومتراز محور هراز تا پایان امسال چهار بانده می شود

جاده چهارخطه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: امسال ۱۰ کیلومتر از محور هراز چهارخطه و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز سال آینده چهاربانده می شود.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، سید محمد نظری با اشاره به اجرای پروژه چهار خطه کردن محور هراز بیان کرد: تا پایان امسال ۱۰ کیلومتر از این محور افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که بیش از شش کیلومتر در مناطق بالادست و ۳/۸ کیلومتر در مناطق پایین دست را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر مابقی را برای سال ۹۹ هدفگذاری کردیم که به پایان برسانیم؛ افزود: اعتبارات خوبی برای این پروژه اختصاص داده شده و بر اساس پیگیری صورت گرفته، این لغتبار تخصیص داده می‌شود.

منتظر تصویب مشاوره زیست محیطی برای آزادراه شرق به غرب مازندران هستیم تا سرمایه گذار انتخاب شود

نظری با اشاره به اجرای پروژه آزادراه شرق به غرب مازندران مطرح کرد: طرح های مشاوره زیست محیطی دفاع و ارزیابی شده که بخشی از اراضی کشاورزی و آببندان ها از مسیر خارج شده و منتظر تصویب این ارزیابی هستیم تا سرمایه گذار انتخاب شود.

وی با بیان اینکه در کنار این آزادراه قطار و ریل نیز پیش‌بینی شده است، ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها مازندران از ترافیک رهایی می‌یابد.

نظری فازهای جداگانه این آزادراه را از میاندرود به قائمشهر به فاصله ۴۴ کیلومتر عنوان کرد و افزود: آزادراه قائمشهر به آمل در مرحله ارزیابی قرار دارد و آزاد راه آمل - چالوس نیز در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد.

وي با اشاره به جاده گهرباران که محور فرعی است، گفت: محورهای فرعی باید از محل اعتبارات استانی توسعه و تعریض شود، اما بر حسب دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد بندر امیرآباد برای توسعه این جاده کمک کند و در هر طرف سه متر تعریض شود.

  نظری ادامه داد: از ابتدای چهار راه ورکال تا سه راه باغ وحش و به طول ۵ کیلومتر در سال جاری به اتمام رسید و سه راه ولیعصر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و انشا‌الله  تا پایان امسال این مسیر را به اتمام برسانیم.

  وی گفت: پیمانکار پل نکاچوب نیز انتخاب شده است و به زودی عملیات تعریض شروع شود تا در این محورها شاهد کاهش تصادفات باشیم.