شناسهٔ خبر: 73423 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

اتوبوس‌های فروشی در نمایشگاه‌ها برای جابه‌جایی زوار در ایام اربعین بسیج می‌شوند

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص مراسم اربعین تمهیدات لازم در حوزه ریلی، جاده‌ای و هوایی در نظر گرفته شده و در صورت توجه زائران به بیانیه‌های ستاد اربعین تمهیدات پیش بینی شده انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در خصوص تمهیدات در نظر گرفته‌شده این وزارتخانه در ایام اربعین اظهار داشت: برای امسال قطارهای پیش‌بینی‌شده به سمت کرمانشاه تعداد بیشتری است که در گذشته نبود و این مسئله کمک فوق‌العاده‌ای برای زائرانی است که می‌خواهند از مرز مهران از طریق راه‌آهن استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای خرمشهر هم یک قطار ریل باس در نظر گرفته شده که به‌صورت متناوب بین خرمشهر و پایانه شلمچه تردد خواهد داشت و زائران را به مرز شلمچه می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه هوایی هم درزمینهٔ تعداد پروازهای فوق‌العاده‌ای که هر شرکتی درخواست کرده بود سازمان هواپیمایی کشوری موافقت کرده و امسال هیچ محدودیتی بابت صدور مجوز و یا تاخیر در آن نداشته‌ایم.

وی افزود: در بحث جاده‌ای نیز با تلاش وسیعی که همه همکاران ما انجام دادند راه‌های مواصلاتی بهسازی شده است. این مسئله به‌خصوص در مهم‌ترین محور یعنی جاده ایلام به مهران که یک کار طولانی و سخت بود انجام گرفت. باند دوم آن احداث و با چهار خطه شدن این محور به‌جز ۱۰ کیلومتر آن اکثر این مسیر زیر بار ترافیک رفته و با ایمن‌سازی‌های انجام شده شرایط به نحوی است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین پارکینگ‌های اضافی در مرز شلمچه، مهران و چذابه پیش‌بینی‌شده تا به این صورت و امکان به وجود آمده افرادی که با خودروی شخصی سفر خواهند کرد فضای لازم را برای پارک کردن ماشین‌های خود داشته باشند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه اظهار داشت: در ادامه پیش‌بینی‌های انجام‌شده در ایام اربعین ۸ هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته‌شده و حداکثر ظرفیت بخش خصوصی تخصیص داده‌شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه یک کار دیگر انجام‌شده این است که در ایام اربعین تمام اتوبوس‌هایی که در نمایشگاه‌ها برای فروش گذاشته‌شده‌اند حتماً برای جابه‌جایی زوار اربعین حسینی بسیج می‌شوند. به این طریق اتوبوس‌ها اجازه ندارند در نمایشگاه باشند و بعد از خدمت‌رسانی به زائران و پایان عملیات اربعین می‌توانند ماشین‌ها را برگردانند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تعدادی اتوبوس هم با هماهنگی ستاد اربعین از طریق نیروهای مسلح آماده‌شده است و با دستور ریاست محترم ستاد کل اتوبوس در خدمت زائران قرار می‌گیرد. قطعاً اگر مردم به بیانیه‌ها و دستورات ستاد اربعین توجه داشته باشند هماهنگی‌های پیش‌بینی‌شده انجام خواهد شد.