شناسهٔ خبر: 73432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماه اول امسال اتفاق افتاد ؛

محور ساری-قائمشهر پرتردد ترین محور استان مازندران بود

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: بر اساس سامانه‌های تردد شماری منصوب در محورهای مواصلاتی مازندران ، محور ساری - قائمشهر پرترددترین محور استان در شش ماه اول امسال بوده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، عباسعلی نجفی ضمن بیان این خبر اظهار داشت : به طور میانگین در هر ساعت ۷۶ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان مازندران تردد کردند که اوج ترافیک خودرویی ساعت ۱۷ تا ۲۰ عصر بوده که بر این اساس در نیمه نخست امسال این استان پس از استان های البرز و تهران ، سومین استان پرتردد کشور بود.

وی افزود: براساس اطلاعات سامانه‌های تردد شمار بر خط ۶ درصد از بار ترافیکی خودرویی کشور را جاده‌های مازندران بر دوش می‌کشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان مازندران محورهای پرتردد استان را در این مدت ساری- قائمشهر، ساری- بابل- قائمشهر، بابل- آمل، آمل محمودآباد و بابل - بابلسر اعلام و عنوان نمود : آمار نشان می دهد که در نیمه نخست امسال ۳۰ میلیون تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی ( ورودی- خروجی) انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمتر از یک درصد این تردد ها افزایش داشت.

نجفی خاطر نشان ساخت : بررسی دوربین های نظارت تصویری در محورهای استان نشان می دهد که آمار تخلفات حادثه ساز در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵ دهم درصد کاهش یافت.

وی افزود : طبق ثبت دوربین های نظارت تصویری در محورهای استان در نیمه نخست امسال ۳.۲ درصد از خودروهای عبوری دارای تخلفات حادثه ساز داشتند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد بود.

گفتنی است مازندران ۱۰  هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که حدود هشت درصد از جاده های کشور را به خود اختصاص داده است.