شناسهٔ خبر: 73433 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد:

جابه‌جایی کالا در بنادر غرب هرمزگان از ۴ میلیون تن فراتر رفت/ رشد ۱۷ درصدی سفر دریایی به کشورهای جنوبی خلیج فارس/ ترانزیت۷۴ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرلنگه

بندر لنگه مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان جابه جا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب درباره  عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۸ اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، در مجموع ۴ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۴ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، ۹۴۲ هزار و ۴۸۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳ میلیون و ۸۷ هزار و ۵۵۲ تن به فرآورده های نفتی است.

وی با اشاره به صادرات ۳۸۹ هزار و ۹۰۶ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه ۱۳۸ هزار و ۲۹۷ تن است.

عسکری نسب حجم واردات اینگونه کالاها را ۳۵ هزار و ۱۸۴ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷ درصدی داشته است.

ترانزیت غیرنفتی ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۱۵۲ هزار و ۷۶۰ تن رسید که نشانگر رشد ۱۰ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است.

وی ضمن اشاره به جابجایی ۷۴ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودروی ترانزیتی طی شش ماه سال جاری، از رشد ۱۰ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد.

افزایش ۱۷ درصدی کران بری فرآورده های نفتی

عسکری نسب در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۳۷ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۰۸ تن، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که رشد ۱۷ درصدی داشته است.

رشد ۲۱ درصدی تردد شناورها به بنادر

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۱۴ هزار و ۶۶۳ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۶۰۵ فروند شناور، بالای هزار تن و ۱۴ هزار و ۶۶ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۱ درصدی است.

ترابری ۲۹۱ هزار نفر در مسیرهای های دریایی

مدیر بنادر و دریانوردی نگه با اشاره به روند صعودی ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۲۹۱ هزار و ۵۴۶ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۳۱ هزار نفر مسافر، توانست رشد ۶۵ درصدی را به ثبت برساند.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ثبت ترابری ۱۹ هزار و ۶۳۶ مسافر توانست رشد ۱۷ درصدی را به خود اختصاص دهد.