شناسهٔ خبر: 73472 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی:

کشورهای منطقه آرزوی داشتن بندر چابهار را دارند / بندر چابهار هیچ کمبودی ندارد

بندر شهید بهشتی چابهار قائم مقام وزیر صنعت با بیان این‌‌که بسیاری از کشورهای منطقه آرزوی داشتن بندری مانند چابهار را دارند،گفت:‌ این بندر به لحاظ تجهیزات بندری، تخلیه و بارگیری و انبارها هیچ کمبودی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم حسین مدرس خیابانی در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار و طرح های توسعه ای در حال اجرا، اظهار کرد: خیلی از کشورهای منطقه آرزوی داشتن بندر چابهار را دارند و امروز بندر چابهار به لحاظ تجهیزات بندری، تخلیه و بارگیری و حتی انبارها هیچ کمبود و کسری ندارد.

 وی با بیان این‌که کشتی‌ها در بندر چابهار با سرعت قابل قبول تخلیه و محموله های آن منتقل می شود، ابراز امیدواری کرد: بندر چابهار از فرصت های توسعه ای استفاده کند و بتواند به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، دروازه آفریقا و مسیر آسیای شرقی را باز کند.

وی با اعلام این‌که انتخاب بندر چابهار به عنوان مقصد کالای اساسی موجب جهش اقتصادی در منطقه خواهد شد، افزود: بندر چابهار، ایستگاه آغاز  برنامه هایی که موجب توسعه محور شرق است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ترافیک بار در بندر چابهار باشیم.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بنادر جزو زیرساخت های مهم تجاری هستند و هدف آنها رونق تجاری و اشتغالزایی است، گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا زیرساخت هایی که در بندر چابهار موجود است با پهلوگیری کشتی های کالاهای اساسی به کار گرفته شود.

مدرس خیابانی با اشاره به این‌که استاندار سیستان و بلوچستان در حال تدارک برنامه نهضت عظیم انبارسازی است و علاوه بر آن مخازن روغن، کارخانجات فرآوری و روغن کشی نیز باید در چابهار مستقر شود، اظهار کرد:‌این حرکت باعث می شود کل مجموعه بندر چابهار بتواند به عنوان یک زیرساخت تجاری در جهت رونق و تولید منطقه و استفاده از ظرفیت های موجود بیش از پیش نقش آفرینی کند،.