شناسهٔ خبر: 73486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱.۰۰۰.۰۰۰ نفر مسافر با ناوگان عمومي خراسان شمالي در ۶ماهه نخست امسال جابه‌جا شدند / سفر با ناوگان عمومی خراسان شمالي نسبت به سال قبل ۱.۶ درصد افزایش داشت

اتوبوس معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ، ۱ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰۰ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان، از مبادی شهرستان ها به سایر نقاط جابه جا شده اند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالي، سعید سبحانی اظهار داشت: این تعداد مسافران در قالب ۱۴۱ هزار و ۵۴۰ سفر جابه جا شده اند.

وی خاطرنشان کرد: سفر مسافر با ناوگان عمومی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال، استقبال مسافران از سفر با ناوگان اتوبوسی بیشتر شده است افزود: در این مدت، ۳۳.۵ درصد از این مسافران که با ناوگان عمومی سفر کرده اند، با اتوبوس جابه جا شده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته۲۸.۵ درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۵ درصدی شمار مسافران خدمت گرفته از ناوگان اتوبوسی استان تصریح کرد: درسال‌جاري اقبال مردم به سفر با ناوگان اتوبوسی بیش‌تر شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی، مردم این استان سفر با ناوگان سنگین را ترجیح دادند، این در حالی است که پیش از این، رغبت مردم به سفر با ناوگان سبک به‌ویژه سواری کرایه ای بیشتر بوده است.

سبحاني با اشاره به اینکه شمار مسافران جابه جا شده با ناوگان مینی‌بوسی استان در مقایسه با نیمه نخست پارسال پنج درصد کاهش دارد، گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۹.۵ درصد از مسافران با مینی‌بوس سفر کرده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۴.۵ درصد گزارش شده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۲۷ درصد از سفرهای ناوگان عمومی استان با خودروهای سواری کرایه ای بوده است.