شناسهٔ خبر: 73525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری زمین و اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای احداث ۵ واحد آموزشی در مهرگان قزوین

مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل نوسازی مدارس گفت: تامین زمین و تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث ۵ واحد آموزشی در مهرگان از سوی این اداره کل از اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای مسکن استان قزوین در خصوص ساخت مدارس به میزان پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی قزوین مبنی بر اختصاص اعتبار لازم در امر رفع نیاز فضاهای آموزشی مسکن مهر محمدیه، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو دستگاه اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین تنظیم و منعقد شد.

وی افزود: تامین زمین بدون معارض، اخذ مجوزهای قانونی، احراز مالکیت و واگذاری اراضی با انجام تشریفات قانونی توسط این اداره کل به نوسازی مدارس از جمله موارد این تفاهم نامه می باشد.

دبیر شواری مسکن استان قزوین ادامه داد: همچنین اداره کل راه و شهرسازی مبلغ ۶۰ میلیارد ریال در راستای برنامه اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ایجاد فضای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش شامل ساختمان آموزشی، سرویس بهداشتی، سرایداری، دیوار کشی، محوطه سازی و همچنین پنج باب مدرسه به صورت مشترک با سازمان نوسازی مدارس شامل هزینه اجرای پروژه و هزینه های مربوط به بیمه، مالیات، ارزش افزوده، بیمه حوادث و سایر هزینه های بالا سری در اجرای پروژه های عمرانی را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به مدارسی که پیش از این نیز به این صورت احداث و واگذاری شده اند، گفت: پروژه های مورد اجرا در این تفاهم نامه شامل سه مدرسه ابتدایی و دو مدرسه متوسطه است که در ناحیه شهری مهرگان ساخته می شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد: اداره کل نوسازی مدارس نیز متهعد است که به منظور بهره برداری به موقع از پروژه ها نسبت به پیگیری و پیش بینی اعتبار تا مرحله تکمیل و تحویل به بهره بردار اقدام نموده و با تدوین برنامه زمان بندی اجرایی و تفصیلی، طوری برنامه ریزی نماید که عملیات اجرایی پروژه ها با تاخیر مواجه نگردند.