شناسهٔ خبر: 73552 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تشریح خدمات شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای زائران اربعین حسینی

علی رستمی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن تشریح خدمات ارائه شده برای پروازهای اربعین حسینی، از ظرفیت کافی برای ارائه خدمات فرودگاهی به این پروازها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، علی رستمی با اشاره به اینکه بازه عملیات پروازهای اربعین در شهر فرودگاهی از ١٧ مهر تا ١١ آبان ماه تعیین شده بیان داشت بر اساس درخواست های ارائه شده از سوی شرکت های هواپیمایی تعداد مجوزهای پرواز فوق العاده صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری برای ایام اربعین حسینی از فرودگاه امام (ره) به ٥٠٩ رسیده است.

رستمی اضافه کرد برنامه ریزی های ویژه ای در حوزه فرودگاهی برای ارائه خدمات شایسته به زائران اربعین حسینی صورت گرفته و بر اساس هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه، این زائران از گیت ویژه پذیرش می شوند و همچنین در مرز هوایی نیز گیت های ویژه برای کنترل گذرنامه آن ها اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بهره برداری از ترمینال گالری سلام در سال جاری گفت : ظرفیتی که با وارد مدار شدن این ترمینال در شهر فرودگاهی ایجاد شد این امکان را فراهم آورده تا به هر میزان که شرکت های هواپیمایی برای ایام اربعین درخواست پرواز داشته باشند، توانایی ارائه خدمات و تسهیلات فرودگاهی به آن ها را داشته باشیم.

وی افزود یکی از مسائل مهمی که با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در عملیات پروازهای اربعین امسال صورت گرفت ارائه مجوز به شرکت های هواپیمایی بر اساس توان عملیاتی آن ها بود تا خدمت رسانی به زائران در سطح مناسب انجام شود.

رستمی گفت : برپایی موکب ویژه اربعین، اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی در ترمینال ها و ایجاد محل استراحت برای زائران در صورت بروز تاخیر های احتمالی در پروازها، بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده در بازه عملیات پروازهای اربعین است.