شناسهٔ خبر: 73556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت یک میلیون تخلف سبقت غیرمجاز در استان اردبیل

تردد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۱۳ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در شش ماه اول امسال در استان به ثبت رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی صبحی در بازدید از محور اردبیل آستارا با بیان اینکه این میزان تخلف درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶/۲ درصد افزایش نشان می دهد افزود: بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز به ترتیب در محور آستارا - اردبیل  با ۹۷ هزار و اردبیل – مشکین شهر با ۶۲ هزار تخلف ثبت شده است.

وی هوشمندسازی جاده های استان اردبیل را از اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل عنوان کرد و گفت:درحال حاضر ۱۳۳ سامانه تردد شمار،نظارت تصویری،توزین حین حرکت و ثبت تخلفات هوشمند عبور مرور سرعت در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل درجهت افزایش ایمین محورها نصب ۸ هزارو ۱۰۰ عدد بازتاب چشم گربه ای و تعمیر هزارو ۸۵۰ عدد گاردریل آسیب دیده را یادآور شد و تصریح کرد:اصلاح ۷ هزارو ۲۰۰ مترطول شیب شیروانی،شستشوی ۹ هزارو ۲۳۰ عدد تابلو و علائم هم چنین نصب ۵۳۵ عدد استوانه ایمنی در دماغه های پرخورد از دیگر اقدامات راهداران پرتلاش دیار سبلان در شش ماه گذشته است.

صبحی با اشاره به اقدامات مسمتر راهداران در نگهداری راهها افزود:در مدت یادشده تعمیر، لایروبی و دراواسیون ۲۱۳ دستگاه  پل بزرگ و کوچک توسط راهداران سخت کوش و کارشناسان امور نگهداری ابنیه فنی راهها انجام شده است.