شناسهٔ خبر: 73567 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی :

بخشی از اراضی پردیس به پارک علم و فناوری افزوده می‌شود/ جلوگیری از خروج ارز با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هواشناسی

امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از انعقاد تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم بخش از اراضی پردیس به پارک فناوری پردیس افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه هر روز با لحن جدیدی علیه ایران اجرا می‌شود، توجه به ظرفیت‌های داخلی یکی از سیاست‌های اصولی و پا برجای دولت است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی این سیاست‌ها را به کار بسته است. زیرا اینگونه اقدامات اثر بنیادین و فرهنگی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده در حوزه هوانوردی بیان داشت: این تفاهمنام در راستای اقتصاد مقاومتی، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و خروج ارز از کشور امضا شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌ بنیان و استفاده از آنها در راستای افزایش توان سازمان‌ هواشناسی شده که دو نمونه آن مربوطه به هواشناسی کشاورزی و پیش‌بینی وقوع سیلاب است.

وی با توجه به استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل نیز گفت: حمل‌ونقل سهم بزرگی در زندگی مردم دارد و هرچه حوزه حمل‌ونقل کیفی‌سازی شود، سهم ناوگان و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی از تهیه تفاهمنامهای با معاونت علمی  و فناوری رئیس جمهوری برای استفاده از فناوری‌های نورین در حوزه مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: بر اسا این تفاهمنامه کارگروه مشترکی تعریف شده است تا سرفصل‌ها شناسایی شوند.

اسلامی به تفاهم‌ دیگری با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: در این تفاهم بخش از اراضی پردیس به پارک فناوری پردیس اضافه می‌شود.  

وی با بیان انیکه «ایران به لحاظ اقلیمی در شرایطی است که بسیار متنوع است» ابراز داشت: به همین دلیل امکانات و تجهیزات را باید به گونه‌ای ارتقا دهیم که در حوزه هواشناسی با استفاده از توان داخل به روز باشیم.  از طرفی ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به بلوغ رسیده است و می‌تواند نیاز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور را تأمین کند.