شناسهٔ خبر: 73610 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش تصادفات و بهبود وضعیت ترافیک شهر قیدار

کمربندی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر با احداث کمربندی قیدار، علاوه بر بهبود وضعیت عبور و مرور در داخل شهر قیدار و کاهش تصادفات شاهد صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان سفر به استان همدان و روستاهای این راه مواصلاتی نیز خواهیم بود.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهر سازی استان زنجان، مسعود بیات منش اظهار داشت: امروزه گسترش شبکه های حمل ونقل در مفهوم کلی و به ويژه حمل ونقل جاده ای در کشور از ارزش و اهمیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار است و یکی از شیوه‌های توسعه پایدار تکامل و شکوفایی است.

 وی طرح بزرگراه سلطانیه –قیدار- همدان را در حوزه استحفاظی استان زنجان ۱۰۸ کیلومتر شامل ۵ قطعه عنوان کرد و کمربندی قیدار را یکی از قطعات مهم این پروزه اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان بیان کرد: طول کمربندی قیدار ۱۶ کیلومتر پس از گدراندن مسافت ۳۸ کیلومتر از سه راهی سلطانیه آغاز مي‌شود و پس از عبور از روستاهای زواجر، گوندره ، لاچوان و آبی سفلی در تقاطع همدان اتمام می یابد.در حال حاضر با تلاش عوامل مهندسی و ساخت حدوا ۱۳ کیلومتر از مسیر آسفالت و۷۰ در صد عملیات تقاطعات  نیز به اتمام رسیده است.

بیات منش اضافه کرد: با احداث کمربندی قیدار ، علاوه بربهبود وضعیت عبور ومروردر داخل شهر قیدار و کاهش تصادفات شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت وزمان در سفربه استان همدان وروستاهای این راه مواصلاتی نیز خواهیم بود.