شناسهٔ خبر: 73622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی صورت گرفت؛

آزادسازی ۲۷۲۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی و دولتی در فارس

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه و شهرسازی فارس گفت: با تلاش ماموران اين یگان ۲۷۲۱۸۸ متر مربع از اراضی ملی و دولتی به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال در ماه‌های مرداد و شهریور امسال رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان فارس ، سرهنگ حسین مهدوی نژاد گفت: ۱۷۴۸۷۲ مترمربع از اراضی ملی و دولتی  به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال در مردادماه۹۸ و همچنین  ۹۷۳۱۶  متر مربع  به ارزش ۷۳ میلیارد  ریال نیز در شهریورماه ۹۸ در سطح استان فارس توسط مامورین یگان حفاظت از دست سود جویان و زمین خواران بازپس گرفته و به بیت المال بازگردانده شد.

وي خاطر نشان ساخت: یگان حفاظت بدون اغماض با سودجویان و متعرضین به اراضی ملی و دولتی به صورت جدی  و قانونی برخورد می كند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه و شهرسازی فارس افزود: برخورد  نقش ارزنده و سازنده مردم در امر پیشگیری و جلو گیری از تصرفات بسیار مهم و ارزنده می باشد و از همه شهروندان استان درخواست می شود به محض مشاهده و اطلاع از هرگونه تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیر مجاز و تعرضات به اراضی ملی و دولتی با شماره تلفن ۰۷۱۳۶۴۹۰۷۱۷ یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس تماس حاصل و اطلاع رسانی کنند.

مهدوی نژاد تصریح کرد: مردم استان فارس چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم را در این خصوص از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به عمل آورده و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.