شناسهٔ خبر: 73661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل گفت

روستای گلوزان خلخال به دلیل خطر رانش باید جابه‌جا ‌شود

جلسه خلخال رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روستای گلوزان از توابع بخش شاهرود خلخال به دلیل قرار گرفتن در منطقه زمین لغزشی و رانشی باید جابه‌جا شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل ، امیر دانش در جلسه بررسی آخرین وضعیت روستای کلوزان اظهار داشت: در حال حاضر زمین لغزشی مهم‌ترین خطر و تهدیدهای ژئوتکنیک روستاهای شهرستان خلخال هستند که روستای گلوزان نیز شامل چنین وضعیتی است و به دلیل قرار گرفتن در منطقه زمین لغزشی و رانشی باید جابجا شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه راهکاری بر اساس نظر کارشناسان برای نجات روستا از معرض خطر رانش بجز جابجایی  و اسکان اهالی در محلی دیگر وجود ندارد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان كرد: منطقه شناسایی شده برای جابجایی و انتقال این روستا در سه کیلومتری گلوزان در بخش آفتاب‌گیر منطقه واقع شده و اهالی روستا از خطرات و تهدیدات احتمالی در امان خواهند بود.

گفتنی است روستای ۱۵ خانواری تازه‌کند گلوزان از توابع بخش شاهرود خلخال در منتهی‌الیه جنوب استان اردبیبل و هم ‌مرز با استان زنجان در کمرکوه و محلی پرتگاهی واقع شده است.