شناسهٔ خبر: 73664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر:

ممنوعیت عبور زائران پاکستانی از مرز شلمچه رفع شد

اتوبوس فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر گفت: با همکاری مسئولان عراقی مشکل عبور زائران پاکستانی از مرز شلمچه رفع شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان، کوروش مودت اظهار کرد: مشکل مُهر گذرنامه که دلیل ممانعت از ورود اتباع پاکستانی به عراق بود، برطرف شده است.

وی افزود: در جریان بازدید امروز ظهر وزیر کشور عراق از شلمچه مشکل تردد اتباع پاکستانی با وی مطرح شد که خوشبختانه با پیگیری های جدی وی، این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شد.

مودت گفت: موضوع ممنوعیت ورود اتباع پاکستانی به عراق که در روزهای اخیر رخ داد، امروز با رایزنی انجام شده با طرف عراقی حل شد.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر افزود: در حال حاضر تردد زائران از  گذرگاه شلمچه بسیار روان است و زائران در کمترین زمان ممکن می توانند از مرز عبور می کنند

آغاز تردد اتوبوس های دربستی از پایانه مرزی چذابه

فرماندار دشت آزادگان گفت: تردد اتوبوس های دربستی از پایانه مرزی چذابه آغاز شد

بنابر اين گزارش حسن سیلاوی از ورود ۱۰ اتوبوس دربستی به پایانه مرزی چذابه خبر داد و اظهار کرد: ۲ اتوبوس پس از طی مراحل گمرکی، از مرز عبور کردند و ۸ اتوبوس دیگر امروز از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده ۳۰۰ اتوبوس دیگر در راه مرز چذابه هستند که در طول ایام اربعین حسینی از مرز تردد می کنند.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه برقراری امنیت چه داخل کشور و چه در مرز عراق مهمترین هدف ما است، بیان کرد: به علت نبود زیر ساخت های لازم اجازه عبور و مرور خودرو های شخصی داده نشده اما طبق مذاکره با کشور عراق اتوبوس های دربستی که شرایط از پیش تعیین شده را دارند، می توانند تردد داشته باشند.