شناسهٔ خبر: 73687 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات در اولین همایش ملی سنگدانه مطرح کرد؛

اطلس سنگدانه‌ها با همکاری مراکز تحقیقاتی تهیه می‌شود

محمد شکرچی زاده محمد شکرچی‌زاده در همایش ملی سنگدانه ضمن دعوت از تهیه اطلس سنگدانه‌ها گفت: تولیدکنندگان سنگدانه‌ها با همکاری مراکز تحقیقاتی دانشگاهی به موضوع واکنش‌های قلیایی توجه کنند تا بتوانیم اطلس سنگدانه‌ها را تهیه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اولین همایش ملی سنگدانه صبح امروز با حضور جمع کثیری از اساتید، ‌ فعالان صنعت بتن و سنگدانه کشور، مدعوین و دانشجویان و اعضای انجمن علمی بتن ایران و انجمن شن و ماسه در مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاحیه اولین همایش ملی سنگدانه و پس از خیرمقدم موسی کلهری دبیر همایش، ‌ محسن تدین رئیس هیات مدیره انجمن بتن ایران با اشاره به اینکه مبحث سنگدانه یک پارامتر بسیار مهم در حوزه بتن به شمار می‌رود، گفت: انجمن بتن به سنگدانه به عنوان جزئی از بتن نگاه می‌کند و مسائل کیفی آن را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: انتظار داریم با برگزاری این همایش، دست‌اندرکاران تولید شن و ماسه، با دید علمی‌تری به این حوزه  نگاه کنند.  

در بخش دیگری از اولین همایش ملی سنگدانه کلیپی مشتمل بر گفتگو با تنی چند از مدیران و متخصصین حوزه بتن کشور پخش شد.

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی نیز در بخشی از این کلیپ با اشاره به این موضوع که یکی از دلایل کیفیت پایین بتن در شکور مشخصات سنگدانه و دانه‌بندی و رطوبت آنهاست که در پروژه‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: امیدوارم برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی این موضوع را مشخص نماید که سنگدانه‌ها و مشخصات آنها می‌تواند در کیفیت بتن بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از تولیدکنندگان سنگدانه‌ها در کشور درخواست دارم که با همکاری مراکز تحقیقاتی دانشگاهی به موضوع واکنش‌های قلیایی توجه کرده تا ما بتوانیم اطلس سنگدانه‌ها را تهیه کنیم.

در بخش دیگری از همایش صبح امروز میزگرد صنفی و تخصصی نقش سنگدانه در بتن با حضور جمعی از متخصصین دانشگاهیان در این حوزه برگزار شد.

افتتاحیه نمایشگاه جانبی و ایراد چهار سخنرانی تخصصی از دیگر بخش‌های در نظر گرفته در اولین همایش ملی سنگدانه خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود پس از برگزاری اولین همایش ملی سنگدانه، یازدهمین کنفرانس ملی بتن و هفدهمین همایش روز بتن نیز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر ماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی برگزار خواهد شد.