شناسهٔ خبر: 73691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزون بر ۴۷ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند

ميرجاوه سرپرست اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ورود ۴۷ هزار و ۴۷۴ زائر پاکستانی مرقد مطهر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از ابتدای شهریور تا ۱۵ مهر ماه از طریق پایانه مرزی میرجاوه به خاک جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: سالیانه خیل عظیمی از زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور می‌شوند و از مسیرهای تعیین شده به عراق سفر می‌کنند که بر اساس آخرین آمار؛ ۱۶ هزار زائر پاکستانی در این مدت با ۳۶۴ دستگاه اتوبوس این کشور وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۳۱ هزار و ۴۷۴ زائر پاکستانی پیاده نیز در این مدت از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند که بعد از ورود، جابجایی آنان با ۷۱۶ دستگاه اتوبوس ایرانی انجام شد.

کرد تاکید کرد: ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی به سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ آماده اعلام وضعیت راه های استان در طول شبانه روز می باشد. همچنین با ارسال عدد ۴۰ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ آخرین وضعیت محور های منتهی به پایانه های مرزی قابل دریافت است.