شناسهٔ خبر: 73714 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به سهند:

احداث مراکز آموزشی از اولویت‌های ما است/ کمبودهای آموزشی شهرهای جدید را از میان برداشته‌ایم

حبیب‌الله طاهرخانی حبیب‌اله طاهرخانی در آیین افتتاح چهار پروژه عمرانی در شهر جدید سهند، احداث مراکز آموزشی را از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: کمبودهای آموزشی این شهرها را از میان برداشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که به‌منظور بازدید از شهر جدید سهند و افتتاح چند طرح عمرانی به این شهر جدید سفر کرده است، در بخشی از آیین افتتاح سه مدرسه و یک میدان در فازهای مختلف شهر جدید سهند با تأکید براینکه این افتتاح‌ها به دلیل قرار گرفتن پروژه‌ها در زمره طرح‌های اجتماعی-فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از رشد سریع مجموعه‌شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: اگرچه به‌موازات این رشد سریع، نیازهای شهری آن‌ها نیز روز‌به‌روز در حال گسترش است اما امروز موفق شده‌ایم، تمامی کمبودها و وضعیت بحرانی شهرهای جدید را در حوزه آموزشی از میان برداشته و شرایط خوبی در این بخش ایجاد کنیم.

احداث مراکز آموزشی از اولویت‌های ما است/ آموزش، آینده‌ساز کشور و زیرساخت اساسی برای بهبود آینده آن است

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع مشکلات زیرساختی به‌ویژه در بخش آموزشی و فرهنگی همواره از تأکیدات و اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: احداث مراکز آموزشی در شهرهای جدید از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در سال‌های اخیر بوده است؛ چراکه آموزش آینده ساز کشور و زیرساخت اساسی برای بهبود آینده آن است.

این مقام مسئول ادامه داد: تأمین بخش نرم‌افزاری این حوزه برعهده مجموعه آموزش و پرورش است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به وضع متعادلی رسیده و نظم خوبی بگیرد.

یک شهر زمانی شکل می‌گیرد که افراد پیوسته و با یکدیگر در ارتباط باشند

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت مسئله هویت در مجموعه شهرهای جدید بیان کرد: در حال حاضر مجموعه ای از شهروندان بدون همبستگی و سابقه آشنایی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند، این درحالی‌است که یک شهر زمانی شکل می‌گیرد که این افراد پیوسته شده و با یکدیگر در ارتباط باشند.

بستر و زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی از ضرورت‌های شکل‌گیری اجتماع به شمار می‌رود

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، طاهرخانی با بیان اینکه ایجاد بستر و زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی یکی از ضرورت‌های شکل‌گیری اجتماع به شمار می‌رود گفت: بدون شک اگر در این زمینه غفلت کنیم امکان بروز رفتارهای نابهنجار در این مناطق فراهم خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این حوزه یک وجه بر عهده ما به عنوان مجری بوده و وجه دیگر متوجه مجموعه های فرهنگی-آموزشی است تا بتوانیم در کنار یکدیگر به اجتماع و در نهایت امنیتی پایدار رسیده و سیاستی که یکی از ثمرات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود رابه نحو مناسبی پیش ببریم.

در دو سال گذشته ۸۳ مدرسه در شهرهای جدید کشور افتتاح کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان با بیان اینکه موفقیت های امروز سهند قطعا نتیجه حمایت و همکاری مسئولان و دستگاه های محلی و استانی در آذربایجان شرقی است گفت: طی دو سال گذشته ۸۳ مدرسه در شهرهای جدید کشور افتتاح کرده و در ایام هفته دفاع مقدس سال جاری نیز ۱۷ مورد دیگر به آن اضافه کردیم که رقم بسیار چشمگیری محسوب می شود.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور محمدرضا پورمحمدی، استاندار تبریز برگزار شد، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید "نومی گلزار" با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال واقع در فاز چهار، مدرسه ۱۲ کلاسه فردوسی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در فاز سه، مدرسه ۱۲ کلاسه غدیر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به‌همراه پروژه میدان سردار شهید "مهدی باکری" با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در فاز سه افتتاح و به بهره برداری رسید.