شناسهٔ خبر: 73749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۸۰۰ نفر از هرمزگان در آزمون نظام مهندسی شرکت می‌کنند

آزمون نظام مهندسی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هرمزگان همزمان با سراسر کشور در شهرهای بندرعباس و کیش خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان هرمزگان، آرش رضایی اظهار کرد: در اجرای مواد ۵،۱۱،۱۲،۱۲،۲۶،۲۸ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در ۷ رشته مهندسی عمران و معماری شامل سه صلاحیت محاسبات، نظارت و اجرا، رشته تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در دو صلاحیت طراحی و نظارت و رشته های نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک در تاریخ ۱۸ و۱۹ مهرماه ۹۸ در چهار نوبت همزمان با سراسر کشور مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: مجموع کل شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان ۲۸۱۶ نفر می باشد و از این تعداد ۲۶۲۶ نفر در بندرعباس و ۱۹۰ نفر در جزیره کیش می باشد که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

به گفته رضایی در مجموع در این دوره در سطح استان هرمزگان ۶۹۴ نفر داوطلب زن و ۲۱۲۲ نفر داوطلب مرد شرکت کننده هستند که رشته عمران صلاحیت نظارت با ۶۹۸ شرکت کننده بیشترین و رشته ترافیک با ۱ شرکت کننده کمترین شرکت کننده را تشکیل داده اند.

 وی خاطرنشان کرد: در رشته‌های عمران (محاسبات و نظارت) معماری صلاحیت نظارت، تاسیسات مکانیکی و برقی (طراحی و نظارت) و رشته نقشه‌برداری دفترچه های آزمون در چهار دسته مختلف طرح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: در بقیه صلاحیت‌ها یک دفترچه در نظر گرفته شده که بر اساس آن شرکت کنندگان به سوالات پاسخ می دهند. در آزمون معماری رشته طراحی نیز به مانند گذشته یک دفترچه و یک سوال مشخص در زمینه طراحی معماری طرح شده است که روند برگزاری آن مانند دوره های قبل است.