شناسهٔ خبر: 73757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان ۱۸ و ۱۹ مهر ماه در خراسان رضوی برگزار مي‌شود

آزمون نظام مهندسی رييس اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان و توسعه فناوري‌هاي نوين ساخت اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهاي پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ مهرماه ۹۸) به طور همزمان در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، احسان فرشته پور با بيان اين مطلب گفت: در اجراي آئين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در مهرماه سال جاري همزمان با سراسركشور در مشهد مقدس و همچنين با عنايت به برگزاري شايسته آزمون در سنوات گذشته در شهرستان هاي سبزوار، نيشابور و تربت حيدريه با حضور ۱۳ هزار و۷۶۷ نفر در استان برگزار مي‌شود.

وي در ادامه در خصوص رشته‌هاي آزمون يادآور شد: در رشته‌هاي معماري (نظارت، طراحي و اجرا) در مجموع ۴۸۶۳ نفر آزمون، شهرسازي ۱۸۳ نفر، عمران (نظارت، اجرا و محاسبات) در مجموع ۵۸۶۱ نفر آزمون، تأسيسات مكانيكي(نظارت وطراحي)در مجموع ۷۴۸ نفرآزمون، تأسيسات برقي(نظارت و طراحي) ۱۹۲۲ نفر، نقشه برداري ۱۶۰ نفر و ترافيك ۳۰ نفر براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي (پايه۳) برگزار مي‌شود .

رييس اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان و توسعه فناوري‌هاي نوين ساخت اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي تصریح کرد: داوطلبان حتما دفترچه راهنمای آزمون را به طور کامل مطالعه نمایند و همچنین ترک جلسه آزمون قبل از گذشت مدت دو سوم مدت زمان تعیین شده برای پاسخگویی هر رشته ممنوع است .

گفتنی است این آزمون به صورت کشوری برگزار خواهد شد و ۱۷۵ هزار و ۷۸۷ نفر در کشور در رشته های مختلف در این دوره از آزمون شرکت کرده اند.