شناسهٔ خبر: 73767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان كرمان انجام مي شود

فعاليت ۴۵ گشت راهداری برای تامين ايمنی ترافيك اتوبوس‌های حامل زائران اربعين

گشت به منظور خدمات‌رساني به زائراني كه عازم مرزهای غربي كشور، جهت شركت در راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني هستند، تعداد ۴۵گشت‌ راهداري در قالب پانزده تيم به صورت شبانه‌روزي در محورهاي مواصلاتي حوزه شمال استان كرمان فعاليت دارند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان،  سيد علي حاج سيد عليخاني با بيان اين مطلب گفت: باتوجه به حجم بالاي تردد وسايل‌نقليه عمومي و شخصي در محور هاي اصلي جنوب به شمال استان كه اتوبوس هاي زائرين اربعين را  از مبداء استان سيستان و بلوچستان و كشورهاي افغانستان و پاكستان و هندوستان  شامل ميشود  به استان ما وارد و خارج مي شوند كه در اين رابطه گشت‌هاي راهداري استان  با آمادگي كامل و بصورت شبانه روزي خدمت‌رساني و كمك‌رساني به زائران را با عشق و علاقه به دوستداران حضرت ابا عبدا... الحسين عليه السلام انجام مي دهند.

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با اشاره به اين مطلب كه راهدارخانه های استان كرمان برای پذيرايی و استقرار زائران اربعين آمادگي دارند افزود : با استفاده از توان فني و ماشين آلات راهداري استان،  چهار پاركينگ محل استقرار ماشين الات راهداري مانند جرثقيل ،  لودر، كاميون و... احداث و ماشين الات مذكور در آنها مستقر شده اند تا درصورت لزوم امكان دسترسي به آنها به سهولت امكان پذير باشد.

حاج سيد عليخاني تصريح كرد: با توجه به اهميت معاينه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ، مراکز مکانيزه معاينه فنی سراسر استان نيز بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات فنی به ناوگان حمل و نقل جاده اي هستند.

 وي اولويت اصلی  اين اداره کل را در اعزام زائران اربعين حسيني با ناوگان مسافربري اتوبوسي برون شهري، تامين حداکثری رضايت‌مندي زائران و ارتقاء ايمنی سفرهای جاده‌ای دانست و افزود: با درنظر داشتن تلاش ها و اقدامات انجام شده توسط مجموعه راهداري و حمل ونقل جاده اي استان در كنار ديگر فعاليت هاي ارزشمند تشكل هاي صنفي بخش حمل ونقل مسافربري ، اميدواريم شاهد به حداقل رسيدن سوانح جاده اي و ترافيکی ايمن و روان در تمامي محورها ي استان و كشور باشيم.