شناسهٔ خبر: 73774 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر در مراسم آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۴ طرح دریایی - بندری بوشهر عنوان کرد:

صادرات و واردات منطقه‌ای بوشهر با توسعه زیر ساخت‌ها تقویت می‌شود/ بهره‌برداری از نیروگاه گازی تولید همزمان برق و آب در بندر بوشهر

مراسم نیروگاه گازی تولید همزمان برق و آب بندر بوشهر امروز با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۴ طرح دریایی-بندری بوشهر، اذعان داشت: بهره‌برداری از نیروگاه گازی تولید همزمان برق و آب به جهت ناپایداری برق بندر بوشهر و قطعی مکرر در فصل تابستان برای پشتیبانی از عملیات بندری احداث شده است، برای این پروژه ۱,۵  میلیون یورو و ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلایل احداث نیروگاه گازی بندر بوشهر، گفت: توسعه زیر ساخت‌های بندری از جمله پایانه کانتینری و یخچالی در بوشهر به ۴ مگاوات برق جدید نیاز دارد که امکان تامین این میزان برق از طریق شرکت توزیع برق شهر میسر نبود، با بهره‌برداری از این نیروگاه مشکلات بندر حل می‌شود.

راستاد توضیح داد: لایروبی حوضچه دسترسی بندر محمد عامری بوشهر و احداث دایک سنگی استحصال از جمله طرح‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه ظرف مدت ۱۵ ماه و با ۸۴ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است، در این پروژه عملیات لایروبی حوضچه بندر به حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب و  احداث دایک سنگی استحصال با حجم مصالح ۷۰ هزار مترمکعب اجرایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: عملیات اجرایی اسکله شمع و عرشه بندر محمدعامری نیز به طول ۹۰ متر در این بندر آغاز می‌شود که برآورد زمان اجرای آن ۱۸ ماه و با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار است، طرح توسعه این بندر شامل اجرا اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۱۸۰ متر احداث مستحدثات، تاسیسات و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که در ۲ فاز ۹۰ متری اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ در بندر تجاری بوالخیر تنگستان نیز ظرف مدت ۲۰ ماه و با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار اجرایی می‌شود.

راستاد اضافه کرد: طرح توسعه این بندر شامل اجرا اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ مترو احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر جهت تامین فضای خشکی در پسکرانه و همچنین احداث مستحدثات، تاسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرای آن در سه فاز پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر درباره تاثیرات توسعه زیرساختی در بنادر گفت: ایجاد ظرفیت و توسعه زیرساخت بندری به ویژه اسکله، روندی را برای عرضه و تقاضا متناسب خدمات بندری فراهم می‌آورد و تمایل تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی برای استفاده از بنادر بوشهر را افزایش می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌وی اذعان داشت: توسعه زیر ساختی در همه بنادر یک استان، قابلیت جابه جایی کالا بین بنادر داخلی و کاپوتاژ و صادرات و واردات منطقه‌ای را تسهیل و تقویت می‌کند.