شناسهٔ خبر: 73797 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش ملی روز عشایر و روستا عنوان کرد

ضرورت ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی با استفاده از فناوری‌های نوین

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان خراسان جنوبی ضمن شرکت در همایش ملی روز عشایر و روستا از محورهای مواصلاتی و پروژه‌های راهداری در حال اجرا بازدید و بر ایمن‌سازی محور‌های استان با تکنولوژی نوین تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس این سازمان در سفر به استان خراسان جنوبی در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا و مسئولان در بیرجند برگزارشد، حضور یافت و از نزدیک در جریان راهبردهای توسعه زیر ساخت‌های روستایی قرار گرفت.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در ديدار با استاندار خراسان جنوبی بر ایمن‌سازی محور‌های استان در راستای تقویت اقدامات حوزه راهداری و روکش‌های حفاظتی آسفالت، نوسازی تابلوها و علایم فرسوده و ایمن‌سازی محورهای استان و مشارکت ملی و استانی تأكيد كرد و اظهار داشت: مدیران ذیربط موظف هستند در بازدیدهای میدانی نسبت به پیگیری اجرای طرح‌های مرتبط اقدام نمايند.

حسن‌نیا گفت: تسهیل پرداخت وام جهت حمایت ساخت و توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی و استراحتگاه‌های بین راهی با اولویت محورهای شریانی کویری استان خراسان جنوبی بايد در دستور کار قرار گیرد.  

در ادامه این سفر، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان از پروژه‌های در دست اجرای میکرو‌سرفیسینگ، تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح کمر‌بندی شمال شهرستان بیرجند با محور بیرجند- سرایان، پروژه‌های محور خوسف – دیهوک و دیهوک – طبس بازدید کرد و با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی اين پروژه‌ها، بر ضرورت بسیج تمام امکانات در قالب طرح‌های امانی – پیمانی تأکید کرد.

همچنین حسن‌نیا در ديدار با فرماندار شهرستان طبس، با تأكيد بر بررسی مسائل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تفاهم‌نامه مشارکت جهت تبدیل آبنما به پل محور طبس– اصفهان تهیه شود و برای اصلاح وضعیت روکش‌های آسفالت در محورهای شهرستان طبس از روکش‌های حفاظتی استفاده شود.

شایان ذکر است، استان خراسان جنوبی با بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه آسفالته و برخورداری از حدود ۱۹۰۰ کیلومتر راه شریانی و با وجود پایانه مرزی فعال ماهیرود در مرز کشور افغانستان در مسیر کریدور شمالی – جنوبی و کریدور شرق– غرب، نقش مهمی در ارتباط بندر چابهار و بندر عباس به استان‌های شرق و شمال شرق کشور و آسیای میانه و افغانستان ایفا می‌نماید.