شناسهٔ خبر: 73832 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

بخش زیادی از توسعه در کشور و استان کردستان پس از انقلاب انجام شد

جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی داشتیم و امروز بیش از ۱۲۰ هزار راه روستایی در کشور داریم، گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که حجم زیادی از توسعه‌ انجام شده در کشور و به‌خصوص در استان کردستان پس از انقلاب اسلامی انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سفر خود به استان کردستان در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان با حضور علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، محمدجعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی و استان کردستان شرکت کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به بازدیدهایی که در سفر به استان کردستان انجام شد، گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که حجم زیادی از توسعه‌های انجام شده در کشور و به‌خصوص در استان کردستان پس از انقلاب اسلامی انجام شده است.

اسلامی افزود: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود داشت و امروز بیش از ۱۲۰ هزار راه روستایی در کشور داریم. خوشبختانه با تجمیع فعالیت‌ها در حوزه راه روستایی و با مصوباتی که داشتیم، امروز احداث راه‌های روستایی در دست سازمان راهداری است، در این مدت همه همکاران در سازمان راهداری را بسیج کردم و خوشبختانه در مدت کوتاهی که پس از مصوبه شورای عالی اداری که این وظیفه را به‌عهده سازمان راهداری گذاشته است اقدامات خوبی انجام شده است و برای استان کردستان برای امسال احداث ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را در دستورکار داریم.

وی با تاکید به مسئولان استان کردستان مبنی بر اینکه پروژه‌های راهسازی این استان نباید منتظر بمانند، ادامه داد:‌ اولویت تخصیص قیر را به استان‌های سردسیر دادیم. باید از سهیمه‌ای که تخصیص داده شده است بهترین استفاده را کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه دستورات لازم برای پیش‌برد پروژه‌های استان کردستان هم در زمینه اقدامات راهسازی و هم در زمینه اقدامات تولید مسکن به مسئولان و مدیران مربوطه اعلام کرد و به بنیاد مسکن استان کردستان و اداره‌کل راه و شهرسازی این استان برای شروع هرچه سریع‌تر اقدام ملی رونق تولید مسکن دستورات لازم را داد.

در ابتدای جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ‌استاندار کردستان و مسئولان استانی به بیان اقدامات انجام شده و همچنین اقدامات مورد نیاز برای استان پرداختند.