شناسهٔ خبر: 73842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی راه‌های روستایی شهرستان اردبیل

دشتي رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت: درقالب «طرح ملی ابرار» ۱۲ کیلومتر راه روستایی در حوزه این شهرستان احداث، بهسازی و آسفالت می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی دشتی در بازدید از محورهای روستایی شهرستان اردبیل اظهار داشت: این ۱۲ کیلومتر با تلاش راهداران سخت کوش دیار سبلان در محورهای روستایی کریق-حور و شبلی-کوهساره درحال اجراست.

وی انجام بیش از ۲۷ کیلومتر شانه سازی،احداث آبرو،شن ریزی،تعریض پیچ راهها،اصلاح رانش،بهسازی،لکه گیری و روکش آسفالت راه ۱۱ روستای شهرستان اردبیل را از جمله اقدامات مهم راهداران سخت کوش اردبیل در شش ماه گذشته عنوان کرد و گفت: درمدت یاد شده برای لکه گیری راه‌های اصلی،فرعی و روستائی بیش از ۲۰۰۰ تن آسفالت گرم استفاده شده است.

 رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل با بیان اینکه ۱۳ کیلومتر روکش آسفالت و لکه گیری درمحورهای اردبیل مغان و اردبیل نمین انجام شده تصریح کرد: آسفالت گرم جهت ترمیم و مرمت ۵۰ کیلومتر جاده اردبیل مغان و اردبیل خلخال که با مرور زمان بصورت شیار درآمده بود مورد استفاده قرار گرفت.

دشتی افزود: باهدف افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی راهداری شهرستان اردبیل نصب ۳ هزارعدد بازتاب چشم گربه ای و ۳۵۰ عدد سرعت گیر پلاستیکی در مناطق حادثه خیز و پیچ های خطرناک ، ترمیم،مرمت و بازسازی حدود ۱۰۰۰ شاخه گاردریل،درزگیری مکانیزه ۵۲ هزارمترطول،شستشوی ۴۵۰۰ عدد تالو و علائم و ۹۵۰ کیلومتر خط کشی با رنگ گرم و سرد نیز در شش ماه نخست سال جاری انجام شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه را خط قرمز راهداری دانست و با قدردانی از حمایت های دستگاه قضائی اردبیل گفت:در مدت یاد شده از ۳۰ مورد تجاوز به حریم راه با قاطعیت جلوگیری و به ۱۱۵ مورد دیگر نیز اخطاریه صادر شد.

دشتی مسئولیت نگهداری بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی،فرعی،بزرگراه،روستایی،شوسه شنی و خاکی توسط اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد:راهداران سخت کوش اردبیل با حضور شبانه روزی و انجام اقدامات مستمر در حوزه نگهداری راه به مردم خدمت می کنند و با کسانی که قضد تجاوز و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه را داشته باشند به شدت برخورد می کنند.