شناسهٔ خبر: 73851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جا‌به‌جایی ۶ هزارنفر زائر اربعین حسینی استان اردبیل

اتوبوس مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از جابه‌جایی ۶ هزارنفر زائر اربعین به مرزهای خروجی کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی با بیان اینکه این میزان زائر با ۱۹۰ دستگاه اتوبوس جهت اعزام به کربلای معلی به مرزهای خروجی کشور جابجا شده اند گفت: امسال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اردبیلی در مرزهای چهارگانه خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: امسال هیچ گونه افزایشی در کرایه اتوبوس ها نداریم و اگر زائران عزیز اربعین حسینی تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند شکایات خود را جهت بررسی به سامانه ۱۴۱ راهداری اطلاع دهند.

عضو شورای اداری استان اردبیل انجام کلیه تمهیدات لازم جهت بازگشت زائران اربعین حسینی را خاطرنشان کرد و گفت:هم چون سال های گذشته باهدف هماهنگی برای بازگشت آسان عاشقان امام حسین علیه السلام از این سفر معنوی دفتر نمایندگی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مرز مهران مستقر شده و همکاران حوزه معاونت حمل ونقل آماده ارائه خدمات به زائران استان اردبیل هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل مرز خروجی برای زائران اتباع خارجی را مرزهای چذابه و شلمچه عنوان کرد و با اشاره به فعال بودن ۸ گیت جهت ارائه خدمات گذر مرزیبه آنان در پایانه مرزی بیله سوار افزود:تاکنون ۳ هزار نفر زائر اتباع خارجی از کشورهای گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی بیله سوار مغان وارد کشور عزیزمان شده و مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل آغاز اجرای طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران اربعین حسینی از ۱۰ مهرماه را یادآور شد و گفت:درقالب این طرح که تا ۳ آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت نظارت مستمر و ویژه ای بر عملکرد شرکت های حمل و نقل مسافری،نمازخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی انجام می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با قدردانی از حمایت های رسانه ای صداوسیمای مرکز اردبیل در اطلاع رسانی برنامه های ویژه اربعین حسینی تصریح کرد:باتوجه به اوج بازگشت زائران و عاشقان امام حسین علیه السلام پیش فروش بلیط و دایر کردن سرویس های دربستی به غیر از مرزهای چهارگانه از ۲۴ تا۲۹ مهرماه ممنوع است.

رحمتی با بیان اینکه ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسی استان در مرزهای خروجی به زائران اردبیلی خدمات ارائه خواهند کرد از مردم خواست در مدت یاد شده ضمن مدیریت سفرهای خود به شهرهای دیگر،از سایر وسائط نقلیه از جمله سواری های کرایه ای بین شهری و مینی بوس استفاده کنند.