شناسهٔ خبر: 7386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واحدی در همایش هم پیمانی مهربانی و ایمنی در تهران اعلام کرد:

استفاده از دانش آموزان پیشاهنگ در راه‌های استان تهران/ کاهش آمار مرگ و میر دانش‌آموزان

فریبرز واحدی مدیرکل اداراه راه وشهرسازی تهران گفت: کاهش تلفات و سوانح رانندگی در کشور نیازمند فراهم کردن بستری ایمن‌تر و سالم‌تر در جامعه است که تاکنون نیز با توجه به کاهش آمار کشته شدگان در سال‌های اخیر نتایج خوبی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دكتر فریبرز واحدی با اعلام این مطلب در همایش هم پیمانی مهربانی و ایمنی که 29 اردیبهشت ماه به مناسبت هفته جهانی ایمنی برای کودکان در مدرسه ارامنه نورات گلبندکیان برگزار شده بود گفت: به منظور کاهش تلفات عابران پیاده در راه‌های استان طرح‌های مختلفی را به مورد اجرا می‌گذاریم و درصددیم با استفاده از دانش آموزان پیشاهنگ شاهد تلفات کمتر دانش آموزان در راه‌های استان باشیم.

واحدی در این همایش که با حضور رئیس پلیس راهور تهران، معاون پرورشی وزیرآموزش و پرورش، نماینده اقلیت ارامنه در مجلس جمهوری اسلامی و عده‌ای از مربیان و دانش آموزان مناطق مختلف تهران برگزار شده بود گفت: هدف ما از برگزاری این گونه جلسات فراهم کردن بستری ایمن تر و سالم تر در جامعه و در نتیجه کاهش تلفات و سوانح رانندگی در کشور است که تا کنون نیز با توجه به کاهش آمار کشته شدگان در سال‌های اخیر نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر آمار جان باختگان از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد که از ۱۰۰ کشته عابر پیاده در سال ۹۳، چهار نفر دانش آموز بودند که همین تعداد هم رقم کمی نیست از این رو باید سعی کنیم از مدارس به عنوان مکانی بنیادی در ترویج فرهنگ ایمنی استفاده کنیم تا در سال‌های آتی تعداد کشته شدگان و تصادفات را به حداقل برسانیم.

واحدی ادامه داد: ایمنی عبور و مرور در ورودی مدارس مدنظر است، ضمن آنکه در حوزه ایمن‌سازی خیابان‌ها و محدوده مدارس اقدامات جدی در دستور کار است.

وی  همچنین با تأکید بر اینکه آمار مرگ و میر دانش‌آموزان در جاده‌های استان تهران کاهش یافته است، گفت: امکان نظارت بر رفتار رانندگان و آشکارسازی نقاط پرحادثه در دستورکار قرار دارد.

در این جلسه سردار حسینی  و محمد بخارایی رئیس جمعیت طرفداران راه‌های کشور نیز سخنرانی کردند. همچنین در پایان بیانیه بین المللی کودکان به وسیله یکی از دانش آموزان قرائت شد./

نظر شما