شناسهٔ خبر: 73862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

افزایش نامتعارف کرایه ها در خاک عراق در حال پیگیری است

بهرامي مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از پیگیری افزایش نامتعارف کرایه‌ها در خاک عراق از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا گفت: با اعزام ۵۵ دستگاه اتوبوس به شلمچه عراق تلاش شده تا کرایه حمل و نقل زائران از این گذرگاه مرزی تا نجف اشرف کاهش یافته و متعادل شود.

وی افزود: نرخ کرایه هر مسافر از شلمچه عراق تا نجف اشرف ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است که با توجه به تقاضای زیاد در کشور عراق و کمبود وسیله نقلیه همچنین ترافیک در مسیر شلمچه عراق، کرایه‌ها افزایش چشمگیری داشته است و تا ۵۰۰ هزار تومان نیز بعضا از هر زائر اخذ می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، اظهار کرد: افزایش نامتعارف کرایه ها در خاک عراق از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در حال پیگیری است و از طرف عراقی خواسته شده تا بر کرایه ها نظارت داشته باشد.

بهرامی نیا بیان کرد: با اعزام ده ها دستگاه اتوبوس از ایران به خاک عراق تلاش می شود نرخ کرایه در مسیر شلمچه عراق به نجف اشرف و کربلای معلا متعادل شده و کاهش یابد.

وی از تامین چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه همچین اندیمشک به عنوان شهرستان معین حمل و نقل مرز مهران خبر داد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: نرخ کرایه در ۲ گذرگاه  شلمچه و چذابه در استان خوزستان بر اساس  نرخ مصوبه ستاد مرکزی اربعین محاسبه شده و از سوی مسئولان پایانه ها و تعزیرات حکومتی نظارت لازم بر آن انجام می شود.