شناسهٔ خبر: 73871 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:

اعزام و پذيرش بيش از ۲۰ ميليون مسافر هوايی در نيمه نخست سال ۹۸

سیاوش امیرمکری مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران از جابه جايی بيش از ۲۰ ميليون و ۵۸۰ هزار مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکيت شرکت در نيمه نخست امسال خبر داد و گفت: حدود ۱۹ ميليون مسافر در پروازهای داخلی طی مدت مذکور اعزم و پذيرش شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس؛ سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر عنوان کرد: در نیمه نخست امسال این تعداد مسافر و نیز بالغ بر ۱۷۵ میلیون کیلوگرم بار با ۱۷۳ هزار و ۱۹۹ نشست و برخاست جابه جا شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: بر همين اساس در نیمه نخست سال ۹۸، فرودگاه مهرآباد با بیش از ۶۱ هزار و ۶۹۱ فروند بيشترين نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جايی بیش از هفت میلیون مسافر پرترافيك‎ترين فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با ۳۳ هزار و ۵۲۳ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذيرش حدود پنج میلیون مسافر، دومين فرودگاه پرترافيك كشور و فرودگاه شیراز با ۱۵ هزار و ۵۰۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذيرش بيش از یک و نیم میلیون مسافر در جايگاه سومين فرودگاه كشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه، فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذيرش بیش از ۵۲ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد، گفت: پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۴۷.۵ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش حدود ۱۷ میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

به گفته امیرمکری، طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از كل پروازهای نیمه نخست سال ۹۸، نشست و برخاست ۱۶۱ هزار و ۲۳۸ فروند هواپیماست كه طی آن حدود ۱۹ میلیون مسافر و بالغ بر ۱۴۳ میلیون كيلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

وی افزود: با توجه به اينكه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در اين بخش نيز اين فرودگاه طبق آمار، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۲۷ هزار و ۵۹۱ فروند نشست و برخاست، بیش از چهار میلیون نفر اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و پذيرش بیش از ۳۲ میلیون كيلوگرم بار در جايگاه دوم و فرودگاه شيراز با ۱۳ هزار و ۴۴۶ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذيرش بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر و ارسال و پذيرش بیش از ۱۰ میلیون كيلوگرم بار در جايگاه سوم قرار دارد.

امیرمکری با بیان اینکه سهم پروازهای خارجی نیمه نخست امسال در فرودگاه‎هاي بين‎المللي تحت مالكيت شركت فرودگاه‎ها نشست و برخاست ۱۱ هزار و ۹۶۱ فروند هواپيما است، گفت: طي آن بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۳۲ میلیون كيلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

وی افزود: در اين بخش فرودگاه مشهد با نشست و برخاست  ۵۹۳۲ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بیش از ۹۱۷ هزار مسافر و ارسال و پذيرش بیش از ۱۵ میلیون كيلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه شیراز با ميزباني  ۲۰۶۱ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بیش از ۲۵۰ هزار مسافر و ارسال و پذيرش حدود هفت میلیون كيلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست  ۱۱۴۲ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بیش از ۱۳۴ هزار مسافر و ارسال و پذيرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎هاي دوم و سوم قرار گرفته‎اند.