شناسهٔ خبر: 73906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست کارگروه برگزاری نمایشگاه تخصصی پدافند غیر عامل هرمزگان برگزار شد

جلسه هرمزگان دبير كار گروه تخصصي پدافند غير عامل راه و شهرسازی هرمزگان از برگزاری همایش و نمایشگاه آثار و دستاوردهای پدافند غیرعامل در اين استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان هرمزگان، در این جلسه تکریمیان، دبير كار گروه تخصصي پدافند غير عامل راه و شهرسازی هرمزگان با ارائه تعریفی از پدافند غیرعامل و برنامه هاي اين كار گروه جهت نكوداشت هفته پدافند غير عامل  اظهار داشت: به منظور فرهنگ سازي پدافند غير عامل در میان دانشجويان و استاتيد دانشگاه نياز به آشنايي با مباني و اصول پدافند غير عامل در زمينه هاي كالبدي ، مكان يابي و تاب آوري شهري است.

تکریمیان ادامه داد: نیاز است جهت تاب آوري شهري  جانمايي كاربري ها و استفاده چندگانه از فضاي هاي سبز و سالن هاي سرپوشيده، این اماکن به امكانات اوليه تجهیز شوند تا در زمان هايي كه شهر دچار تهديدات انسان ساخت گرديد بتوان از آنها براي اسكان موقت و ادامه فعاليت روزمره استفاده نمود .

دبير كار گروه تخصصي پدافند غير عامل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین افزود:  بدین منظور قرارشد كارگروه با برپايي  نمايشگاهي  از دستاورد هاي  اعضاء و همچنين برگزاري همايشي در خصوص مباني و اصول پدافند غير عامل و تاب آوري شهري براي مدعوين ، شروع  فرهنگي سازي و آشنايي و نیز ايجاد انگيزه، شركت دانشجويان در اين زمينه را فراهم سازد.

تکریمیان در پایان خاطر نشان ساخت: همايش هفته پدافند غیر عامل در روزيكشنبه ۱۲ آبان ماه امسال در سالن اجتماعات دانشگاه هرمزگان با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی و استاتيد و دانشجويان دانشگاه هرمزگان برگزار خواهد شد .