شناسهٔ خبر: 73936 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های کرمان:

پروازهای داخلی فرودگاه کرمان به ترمینال خارجی منتقل شد/ ۲۸۰۰ متر مربع به فضای ترمینال داخلی اضافه می‌شود

علی قاسم‌زاده مديرکل فرودگاه‌های استان کرمان از انتقال تمامی پروازهای داخلی اين فرودگاه به ترمينال خارجی تا پایان طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی خبر داد و گفت: در این طرح ۲۸۰۰ متر مربع به فضای ترمینال داخلی اضافه می‌شود.

علی قاسم زاده، مدیرکل فرودگاه های استان کرمان در گفت و گو  با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از انتقال پروازهای داخلی فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر کرمان به سالن پروازهای خارجی این فرودگاه خبر داد و گفت: تا پایان طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی، تمامی پروازهای داخلی از ترمينال پروازهای خارجی واقع در بلوار حجاج اين فرودگاه انجام می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی، حدود ۲۸۰۰ متر مربع به فضای ترمینال اضافه شده و بخش موجود ترمینال نیز بهسازی می‌شود. اکنون احداث سازه طرح توسعه ترمینال به پایان رسیده و این بخش از پروژه به مرحله نازک کاری رسیده است. از سوی دیگر اجرای طرح بهسازی مستلزم این است که ترمینال در اختیار پیمانکار قرار گیرد و به همین دلیل فعالیت ترمینال داخلی تعلیق شده و پروازها به ترمینال خارجی منتقل شده‌اند.

قاسم زاده، هزینه طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدت زمان این قرارداد ۹ ماهه است. بنابراین انتظار داریم حداکثر تا ۹ ماه دیگر فعالیت ترمینال داخلی فرودگاه از سر گرفته شود. 

وی ادامه داد: ترمینال خارجی ظرفیت پذیرش پروازهای داخلی را دارد. اما برای جلوگیری از تداخل پروازهای داخلی و خارجی برنامه ریزی کرده ایم تا در این مدت که هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی از این ترمینال انجام می شود، مشکلی پیش نیاید.