شناسهٔ خبر: 73946 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

ضرورت به‌كارگیری تمامی امکانات مناطق مرزی و سراسر کشور برای بازگشت زائران اربعین

حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: با توجه به بازگشت زائران طی روزهای آتی، ظرفیت ورودی و خروجی راه ها و امکانات کشور در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای باید به گونه ای مهیا شود که موجب تسریع و تسهیل در سفرهای بازگشت تمامی زائران شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هماهنگی طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، به صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیران کل، معاونان حمل ونقل و روسای ادارات مسافر ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور برگزار شد.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان بر ضرورت بكارگیری تمامی امکانات مناطق مرزی و سراسر کشور برای بازگشت زائران اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) تأكید كرد و افزود: با توجه به بازگشت زائران طی روزهای آتی، ظرفیت ورودی و خروجی راه ها و امکانات کشور در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای باید به گونه ای مهیا شود که موجب تسریع و تسهیل در سفرهای بازگشت تمامی زائران شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ضرورت استقرار نمایندگان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان شرکت های حمل‌و‌نقل در مرزهای چهارگانه برای راهنمایی و رسیدگی به مشکلات جابجایی زائران را یادآور شد.

وی خاطر نشان کرد: مدیران استانی طی هفته جاری با تمام توان و قوا به وضعیت جا به جایی مسافران اعم از مسافران درون استانی و مسافران بازگشتی از مرزهای غرب کشور در روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه رسیدگی نمایند تا مشکلات احتمالی به حداقل ممکن برسد.

براساس این گزارش، مهران قربانی معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه موج سفرهای بازگشت زائران از روز سه شنبه تا پایان هفته روند افزایشی پیدا می‌کند، افزود: با توجه به این که الگوی رفت و بازگشت سفر زائران تغییر می‌کند و امکان برنامه ریزی در این شرایط خاص وجود ندارد ،از این رو مدیران استانها باید با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه ها و سازمان ها همه امکانات و ظرفیت های استان را به خدمت گیرند و ناوگان مورد نیاز در مرزها را تأمین و اعزام کنند.

 وی همچنین تاکید کرد: به منظور انتقال زائرانی که به مرز مهران وارد می شوند، ۳ پایانه معین در اندیمشک، کرمانشاه و همدان در نظر گرفته شده است که مدیران استانی باید برای هر سه پایانه آمادگی داشته و ناوگان مورد نیاز را اعزام کنند .

گفتنی است، در این نشست مدیران استانی ضمن بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود، مسائل و مشکلات موجود در استان را مطرح کرده و از سوی مدیران ستادی حاضر در نشست پاسخ های مناسب ارائه شد و هماهنگی های لازم به عمل آمد.