شناسهٔ خبر: 74010 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

باقرجوان خبر داد:

اعزام ۸۴۰ هزار زائر اربعین با ناوگان اتوبوسی به چهار مرز تا امروز/ ۲۰۰ اتوبوس دیگر در مرز مهران مستقر شدند/ ظرفیتی بیش از تقاضا در پایانه‌ها ایجاد شده است

ترافیک اتوبوس مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اعزام ۸۴۰ هزار زائر با ۲۶هزار سرویس اتوبوسی تا امروز خبر داد.

داریوش باقر جوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اعزام ۸۴۰ هزار زائر با ۲۶هزار سرویس اتوبوسی تا امروز (بیست و دوم مهرماه) خبر داد و گفت: آمارها حاكی از رشد ۲.۵ برابری عملکرد ناوگان عمومی جاده‌ای کشور در ایام اربعین حسینی امسال از دهم مهرماه تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده زائران اربعین حسینی از بیست و چهارم تا بیست و ششم مهرماه بر اساس تاکید رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، استفاده از ظرفیت حد اکثری ناوگان عمومی جاده‌ای در دستور کار قرار دارد و به همین خاطر برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش ظرفیت انجام شده است.  

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: طبق مذاکرات انجام شده با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای افزایش ظرفیت، هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در مرز مهران مستقر شده است تا در صورت نیاز برای جابجایی زائران مورد استفاده قرار گیرند.

باقرجوان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت راه‌آهن و سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: مقرر شده ناوگان ریلی و هوایی در خصوص پوشش سفرهای داخلی تمهیدات لازم را اندیشه کنند تا ناوگان جاده‌ای تمرکز بیشتری بر روی جابجایی زائران داشته باشد.  

وی تصریح کرد: در صورت مراجعه به پایانه‌های مسافربری در می‌یابیم که برای جایجایی زائران اربعین حسینی بیشتر از تقاضا، ظرفیت ایجاد شده و سرویس‌های فوق‌العاده بسیاری برای ایام تدارک دیده شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مردم درخواست کرد؛ در طول ایام سفرهای اربعین، حتی الامکان از انجام سفرهای غیر ضروری داخل  کشور با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای پرهیز کنند تا امکان اعزام تعداد بیشتری از ناوگان اتوبوسی برای جابجایی زائران به سمت مرزها فراهم شود.

باقرجوان خاطرنشان کرد: زائرانی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند، مد نظر داشته باشند که سفر بازگشت آن‌ها دو مرحله‌ای خواهد بود. به نحوی که ابتدا به یکی از سه پایانه کرمانشاه، همدان و اندیمشک منتقل و سپس به مقاصد خود اعزام می‌شوند.