شناسهٔ خبر: 74023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست هم‌اندیشی مدیران مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی استان تهران برگزار شد

جلسه مجتمع با هدف افزایش ارتقای سطح كیفی خدمات به مسافران نشست هم اندیشی مدیران مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان تهران با حضور مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران و مدیران مجتمع‌های خدمات رفاهی برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزات راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، در این جلسه ابتدا حیدر نوروزی اظهار داشت: هدف از تشكیل این جلسه بررسی مشكلات موجود مجتمع های خدماتی- رفاهی و دریافت نقطه نظرات و ارائه راهكارهای عملیاتی براي افزایش ارتقای سطح كیفی خدمات به مسافرین و تردد كنندگان در راه‌های مواصلاتی استان است، به طوری كه تاسیس و بهره برداری از سرویس های مورد نیاز مسافرین و همچنین استراحتگاه برای رانندگان باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از موارد مهم و حائز اهمیت احداث مجتمع‌های بین راهی را فراهم آوردن آسایش بیش‌تر رانندگان و مسافران و نیز كاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای و در نتیجه كاهش تصادفات رانندگی اشاره كرد و افزود: ارائه خدمات متمركز و مناسب، جلوگیری از پراكندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ‌ها و تمركز آنها در یك مكان ، دسترسی سریع رانندگان و مسافران، خدمات مورد نیاز، كاهش اتلاف وقت رانندگان و مسافران ، كاهش مزاحمت های ترافیكی و روان سازی ترافیك جاده ها، فراهم سازی امكانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن و ایجاد بستری مناسب براي اشتغالزایی از اهداف مهم وظایف مجتمع های خدماتی- رفاهی هستند.

در ادامه نوروزی خاطرنشان كرد: به دلیل حجم بالای تردد، نظارت مردمی بالا و ترافیک سفرهادر این استان، مجتمع های خدماتی رفاهی موجود در محورهای منتهی به استان تهران نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارد.

در ادامه این جلسه محمد زاده عنوان کرد: ارائه خدمات مطلوب  بر لزوم ارتقای سطح كیفی خدمات به مسافران، نظافت محوطه، سرویس های بهداشتی، رستوران، مرتب سازی فضای سبز موجود در مجتمع های خدماتی – رفاهی در اولویت قرار گیرد تا انگیزه كافی برای توقف مسافران فراهم و ضمن درآمد زایی برای بهره برداران موجب افزایش ایمنی در سفرهای برون شهری شود.            

 معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اضافه کرد: تصمیم گیری در خصوص سوخت یک تصمیم ملی است و برطرف کردن این  امر نیاز به عزم ملی دارد.                                

محمد زاده افزود: مدیران مجتمع‌های خدمات رفاهی نسبت به بخشنامه‌های ارسالی توجه ویژه ای داشته باشند تا نسبت به انجام اهداف، رونق و شرایط سودهی مورد اشاره اشراف کامل و تصمیم به موقع گرفته شود.

 در ادامه ، مرادی مشاورمدیرکل درامورفرهنگی و مسئول رسیدگی به شکایات، رسیدگی به مساجد،  نظافت مجتمع های خدمات رفاهی را حائز اهمیت دانست  و نقطه نظرات و مشکلات مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی را پاسخگو و مورد ارزیابی قرارداد.