شناسهٔ خبر: 74040 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و ترکمنستان بررسی می‌شود / حوزه‌های انرژی، ترانزیت و تجارت محورهای اصلی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان بعد از یک وقفه چهار ساله، ابراز امیداوری کرد سفر به ترکمنستان نقطه عطفی برای تبادلات تجاری و همکاری مشترک بین دو کشور باشد.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جزییات سفر به کشور ترکمنستان اظهار داشت: بعد از یک توقف چهار ساله امروز کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی سرفصل‌هایی که برای همکاری و توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان پیش‌بینی شده بود، مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم که مورد توافق دو طرف قرار گیرد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، محورهای اصلی گفت‌وگو‌های دو جانبه را مربوط به حوزه‌های انرژی، ترانزیت و تجارت عنوان کرد.

گفتنی است: وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان صبح امروز در راس هیاتی برای شرکت در نشست‌های دو جانبه با وزاری حمل‌ونقل و صنعت،‌ همچنین سخنرانی در همایش مشترک تجاری عازم عشق آباد شد.