شناسهٔ خبر: 74044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۸۰۰۰ زائر مازندرانی با ۹۸۷ دستگاه اتوبوس به مرز مهران منتقل شدند

عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان كرد: تا تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۸ تعداد ۲۸۳۱۹ نفر زائر با به‌ استفاده از ۹۸۷ دستگاه اتوبوس از مازندران به مقصد مرز مهران منتقل شدند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی اظهار داشت : از آنجایی که با توجه به حذف روادید بین دو کشور ایران و عراق پیش بینی حضور حداکثری زائران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت بوده ، براساس دستور العمل ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استانداری مازندران جلسات متعدد و مستمری را برای اعزام این عزیزان برگزار شده تا جایی که بر اساس صورت وضعیت های به روز و ثبت شده آنلاین از تاریخ ۹شهریور تا به امروز بیش از ۲۸۳۱۹ زائر با بکارگیری ۹۸۷ دستگاه اتوبوس  از شهرهای مختلف استان به مقصد مهران جا به جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران خاطر نشان ساخت: با توجه به اعزام اتوبوس ها برای بازگشت زائرین اربعین حسینی ، محدودیت سرویس از تاریخ ۲۴ مهر لغایت ۲۹ مهر در جابجایی مسافرین وجود داشته ، از این رو ضروری است هم استانی های عزیز برای سفر در تاریخ های یاد شده برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای زائران امسال حداکثر ناوگان حمل و نقل مسافری استان برای جابه‌جایی آن ها اختصاص داده شده است و روند اعزام زائران ادامه داشته و دور اول سفر برای بازگشت زائران آغاز شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران  خاطر نشان ساخت: رانندگان ناوگان اعزامی موظف هستند پس از پیاده کردن زائران در شهر مقصد،‌ حداکثر ظرف ۲۴ ساعت از زمان ورود به عراق به داخل کشور بازگردند، از این رو شرکت‌ها متعهد هستند در طول ایام طرح، برنامه‌ زمان‌بندی سفر را به گونه‌ای تنظیم کنند که حداکثر تا ۲۵ مهر ماه به کشور بازگشته و در ایام اوج سفرهای بازگشت از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ مهر ماه در جابه‌جایی زایران داخلی مشارکت داشته باشند.

نجفی اظهار داشت : با توجه به اینکه در طول سال هیچ سرویس مستقیمی از شهرهای استان به مقصد مرز مهران وجود نداشته ، لذا این اداره کل با برنامه ریزی از قبل تعیین شده و در جهت سهولت زائرینی که قصد عزیمت به صورت انفرادی به این منطقه را دارند اقدام به قرار دادن خودروهای مسافری برای مرز مهران از تاریخ ۱۰ مهر با هزینه نرخ مصوب نمود.

وی ادامه تاکید كرد : مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می توانند به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ پیام ارسال نموده تا از طریق مسولین ذیربط اقدام لازم صورت پذیرد.