شناسهٔ خبر: 74113 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در پاسخ به مطلب منتشره در رسانه ها در خصوص سانحه ATR آسمان عنوان شد

سازمان هواپيمايی کشوری به وظيفه خود ادامه می‌دهد/ طرح مسائل مناقشه انگيز به نفع صنعت حمل ونقل هوايی نيست

سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپيمايي كشوری نماينده حاكميت در صنعت حمل و نقل هوايی و تابع قوانين و مقررات داخلی و بين‌المللی است و براساس قانون وظيفه بررسی سوانح بر عهده اين سازمان و هدف محوری سازمان، پيشگيری از سوانح آتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری، سازمان هواپيمايي كشوری در پاسخ به مطلب منتشر شده در رسانه‌ها با موضوع سانحه سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد: قابل انكار نيست كه در بررسي سانحه ATR آسمان ۲۹ بهمن ۹۶ تمامي مراحل بررسي سانحه همكاري‌هاي تنگاتنگي با مراجع قضايي صورت گرفته كه كماكان ادامه دارد و نتايج بررسي هم مرحله به مرحله در اختيار مسئولان قضايي قرار گرفته است.

سازمان هواپيمايی کشوری اعلام کرد: آنچه حائز اهميت است توجه به موقعيت صنعت و حال كه آمريكائي‌ها اهداف چند دهه گذشته خود را تشديد و زمينگير كردن صنعت را دنبال مي‌كنند طرح مسائل مناقشه انگيز به مصلحت نيست و يقينا تلاش هاي متخصصين صنعت حمل و نقل هوايي را كه با نگاه به توانمنديهاي داخل توانسته صنعت را سرپا نگهدارند كم رنگ جلوه مي دهد و زمينه كاربردي شدن استعدادهاي شايسته در صنعت را دچار خدشه مي كند. لذا از اين حيث متاسفيم براي روزنامه شرق براي طرح اين مسائل.

در ادامه بیانیه آمده است: سازمان هواپيمايي كشوري مصمم به ادامه مسئوليت خطير در انجام وظايف بوده و نه تنها آماده همكاري با مراجع ذي‌ربط در خصوص سوانح ويا هر اتفاق ديگري است به اراده قوه قضائيه مبني بر حمايت از صنعت هوايي در جهت تقويت نيروي متخصص در راستاي مقاومت و توانمندي‌هاي داخلي احترام گذاشته براي رسيدن به نتايج بايسته از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد.

گفتنی است: پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان که با یک فروند ATR و با ۶۶ نفر مسافر  29 بهمن سال 1396 از تهران عازم یاسوج بود، در آسمان سمیرم اصفهان سقوط کرد. دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، در بررسی‌های کارشناسی خطای خلبان را عامل این سانحه معرفی کرده، اما مراجع قضایی با تشکیل یک کمیته کارشناسی مجزا، مشغول بررسی این سانحه است.