شناسهٔ خبر: 74129 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری:

افزایش ۲۵ درصدی عملکرد ترافیکی شبکه جاده‌ای با استفاده از ظرفیت ۱۰۰ درصدی ناوگان اتوبوسی

اتوبوس زائران معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده از صد در صد ناوگان در دنیا را بی نظیر توصیف کرد و گفت: این روش باعث شده که ۲۵ درصد ظرفیت عملکرد شبکه به لحاظ ترافیکی افزایش یابد و ترافیک کمتری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه از ۲۵ تا ۲۸ مهر صد در صد ناوگان اتوبوسی برون شهری برای انتقال زائران اربعین حسینی به کشور اختصاص داده می‌شود افزود: اگر هموطنان در این مدت یعنی از پنجشنبه تا یکشنبه سفر ضروری دارند از سایر سیستم‌های حمل‌و‌نقلی از جمله ریلی یا سواری‌های کرایه‌ای، مینی بوس‌ یا وسیله شخصی استفاده کنند و حتی الامکان سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را به عنوان یکی از بزرگترین وقایع حمل‌و‌نقلی در دنیا دانست و گفت: اینکه در ۱۴ روز بیش از ۳ و نیم میلیون نفر از یک کشور وارد کشور دیگری شوند و قرار باشد در ۴ یا ۵ روز به ویژه در اوج بازگشت که ۳ روز است بخواهند این تعداد زائر را به کشور بازگردانند، مدیریت آن از نظر حمل و نقلی و برنامه ریزی جزو برنامه ریزی‌های پیچیده است.

آقای قربانی با اشاره به استفاده از ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری برای انتقال زائران اربعین حسینی به کشور افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته ۳ شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک به عنوان پایانه‌های معین برای زائرانی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هموطنان بلافاصله بعد از اینکه وارد مرز مهران می‌شوند از پایانه برکت بنا به اینکه محل زندگی آنان کجاست به انتخاب خود به ۳ قسمت تقسیم می‌شوند و از یکی از پایانه‌های معین استفاده خواهند کرد و بعد از رسیدن به این پایانه‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و یا ریلی به مقصد نهایی اعزام خواهند شد.

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در خصوص پایانه‌های خسروی و چذابه و شلمچه مشکل خاصی وجود ندارد و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اعزام صددرصدی ناوگان و با مساعدت همه امیدواریم بتوانیم این طرح ملی را با کیفیت بالا انجام دهیم.

قربانی تصریح کرد: استفاده از صد در صد ناوگان در دنیا بی نظیر است و این روش باعث شده که ۲۵ درصد ظرفیت عملکرد شبکه به لحاظ ترافیکی افزایش یابد و ترافیک کمتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با این روش ۵۰ درصد به توان اتوبوسی افزوده شده است افزود: در دور رفت زائران در ماه صفر در مدت مشابه سال قبل عملکرد حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور ۲ و ۴ دهم برابر بوده است.

معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این بیانگر آن است که در دور برگشت سفر‌ها نسبت به سال گذشته باید برنامه‌ریزی ما منسجم‌تر باشد و با تمامی قوا به انتقال زائران اربعین حسینی خدمت رسانی صورت گیرد.

آقای قربانی افزود: اگر زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت سوالی دارند و یا راهنمایی خاصی می‌خواهند می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند و یا عدد ۴۰ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال بکنند تا اطلاعیه‌های جدید در خصوص حمل و نقل جاده‌ای برای آنان ارسال شود.

وی گفت: همچنین زائران می‌توانند به سایت مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.۱۴۱.ir و به صفحه اربعین این سایت مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنند.