شناسهٔ خبر: 74140 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز اجباری است

رحمتی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی جواد رحمتی جابه‌جایی ۴۸ هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز را اجباری عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح را ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد بازآفرینی این استان، جابه‌جایی ۴۸هکتار از اراضی حاشیه‌نشین تبریز را اجباری دانست و گفت:  بافت‌های جایگزین برای واحدهای واقع در این محدوده تعیین شده و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این جابه‌جایی اتفاق افتد.

وی افزود: در سه محدوده شهر تبریز، برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داده‌شده و شش شرکت برای اجرای طرح در این محدوده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

رحمتی، هدف اصلی از اجرای این طرح را ایجاد مسکن جایگزین برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده عنوان و خاطرنشان کرد: دولت به دنبال کسب سود نیست.

وی گفت: منابع مالی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین برای ساخت واحدهای جایگزین کافی نیست و تلاش ستاد بازآفرینی شهری این است که تا حد امکان، آورده اشخاص را به قیمت تمام‌شده خانه جایگزین نزدیک کند که در این رابطه تصمیماتی گرفته شده است.