شناسهٔ خبر: 74151 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه:

نظم بر حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی در هر چهار نقطه مرزی حاکم است/ ساماندهی ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران

وزیر شلمچه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: به رغم حجم بالای تردد در محورهای منتهی به مرزها، اما زائران با نظم بسیار خوبی در مسیرهای منتهی به مرزها تردد دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان تردد زائران از مرزها، حمل‌و‌نقل با کیفیت مطلوب برقرار خواهد بود.

وی در خصوص برنامه‌های بهسازی مسیرهای منتهی به مزرهای کشور برای تردد زائران در سال آینده، افزود: برنامه‌های بهسازی و نوسازی وزرات راه، برنامه‌های دائمی است و مرتبا در حال اجرای این برنامه‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه پایانه‌های مرزی، عنوان کرد: براساس اقتضای زمانی و همچنین حجم تردد در پایانه‌ها، کار توسعه آن‌ها انجام می‌شود.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: مشکل جاده‌ای در زمان اربعین در جاده‌های منتهی به مرزها نداشته‌ایم. در این زمینه فقط بخشی از جاده مهران به ایلام دچار مشکلاتی است که تا چند ماه آینده کار در این محور نیز به اتمام می‌رسد و آن جاده نیز چهار خطه می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از پایانه مرزی شلمچه گفت: خوشبختانه شرایط تردد در این مرز به صورت طبیعی در حال انجام است و مساله خاصی در مرز شلمچه وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در اربعین امسال به جز وقفه‌ای که از سوی کشور عراق در بحث وسایل حمل و نقل در تردد زائران به وجود آمد، هیچ مساله خاص دیگری وجود نداشت و زائران به خوبی از مرزها تردد کردند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در چهار مرز کشور در نظر گرفته شده است، گفت: این اتوبوس‌ها به صورت منظم زائران را به استان‌های معین و از آن‌جا به شهرهای مقصد حمل می‌کنند.

در ادامه این گزارش ایسنا، اسلامی مسیرهای منتهی به هر چهار مرزی که زائران از آن‌ها تردد می‌کنند، را مطلوب عنوان کرد و گفت : حجم تردد از این محورها زیاد است. اما زائران با نظم بسیار خوبی در مسیرهای منتهی به مرزها تردد دارند و مساله خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان تردد زائران از مرزها، حمل و نقل با کیفیت مطلوب برقرار باشد و مساله خاصی را در زمینه تردد زائران شاهد نباشیم.

اسلامی در خصوص شرایط جاده‌های منتهی به مرزها، خاطرنشان کرد: شرایط در جاده عادی بوده و مساله غیرعادی را در جاده‌ها شاهد نبوده‌ایم.

وی یادآور شد: هیچ مشکل جاده‌ای خاصی را در ایام اربعین شاهد نبوده‌ایم.