شناسهٔ خبر: 74155 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در ستاد اربعین خوزستان:

نسبت زیرساخت‌ها به جمعیت و تقاضا باید دگرگون شود

وزیر شلمچه وزیر راه و شهرسازی در ستاد اربعین خوزستان تاکید کرد: نسبت زیرساخت‌ها به جمعیت و تقاضا باید دگرگون شود تا شرایط برای حضور زائران در مرزها برای ایام اربعین بهبود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وزرای کشور و راه و شهرسازی به منظور بررسی تمهیدات صورت گرفته برای تردد زائران اربعین حسینی صبح امروز وارد فرودگاه آبادان شدند که در بدو ورود مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفتند.

هیچ مشکل جاده‌ای خاصی را در ایام اربعین شاهد نبوده‌ایم 

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه، اظهار کرد: مسیرهای منتهی به هر چهار مرزی که زائران از آن‌ها تردد می‌کنند، مطلوب است اما حجم تردد از این محورها زیاد است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ مشکل جاده‌ای خاصی را در ایام اربعین شاهد نبوده‌ایم.

وی افزود: زائران با نظم بسیار خوبی در مسیرهای منتهی به مرزها تردد دارند و مساله خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان تردد زائران از مرزها، حمل و نقل با کیفیت مطلوب برقرار باشد و مساله خاصی را در زمینه تردد زائران شاهد نباشیم.

اسلامی در خصوص شرایط جاده‌های منتهی به مرزها، عنوان کرد: شرایط در جاده عادی بوده و مساله غیرعادی را در جاده‌ها شاهد نبوده‌ایم.

مردم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند

وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بازگشت زائران اربعین و استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل دیگر استان ها برای بازگشت زائران، مردم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

محمد اسلامی با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اکنون حدود یک میلیون و  ۳۰۰  هزار زائر ایرانی در کشور عراق هستند.

وی افزود : باتوجه به موج بازگشت زوار اربعین ۳ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه کردیم و از مردم تقاضا می شود از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین حجم قطار و پرواز ها را نیز در این ایام افزایش دادیم.

اسلامی بیان کرد: باتوجه به اینکه این همایش هرسال پر شور تر برگزار می شود باید توسعه زیر ساخت ها در این مسیرها انجام شود.

وی با بیان اینکه در این ایام تنها مشکلی که برای زائران پیش آمد در کشور عراق بود، گفت: مردم با رعایت قانون و مقررات به همکاران ما در تسهیل تردد کمک کنند.

مردم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به حجم بازگشت زائران اربعین و استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل دیگر استان ها برای بازگشت زائران، مردم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

محمد اسلامی با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اکنون حدود یک میلیون و  ۳۰۰  هزار زائر ایرانی در کشور عراق هستند. باتوجه به موج بازگشت زوار اربعین ۳ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه کردیم و از مردم تقاضا می شود از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین حجم قطار و پرواز ها را نیز در این ایام افزایش دادیم. 

اسلامی افزود: باتوجه به اینکه این همایش هرسال پر شور تر برگزار می شود باید توسعه زیر ساخت ها در این مسیرها انجام شود.

وی با بیان اینکه در این ایام تنها مشکلی که برای زائران پیش آمد در کشور عراق بود، گفت: مردم با رعایت قانون و مقررات به همکاران ما در تسهیل تردد کمک کنند.

لزوم دگرگونی در نسبت زیرساخت‌ها به جمعیت برای بهبود شرایط حضور زائران در مرزها

سرانجام محمد اسلامی در نشست ستاد اربعین خوزستان که امروز، ۲۵مهرماه در خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال افزایش ظرفیت‌های زیرساختی در مرزها هستیم.

وی با بیان اینکه تجربیات جدید تکمیل‌کننده تجربیات گذشته هستند، افزود: نسبت زیرساخت‌ها به جمعیت و تقاضا باید دگرگون شود تا شرایط برای حضور زائران در مرزها در ایام اربعین بهبود پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای درون کشور عراق نیز باید به لحاظ حمل و نقلی و زیرساختی، شاهد گسترش ظرفیت‌ها در این کشور باشیم.

اسلامی عنوان کرد: باید ظرفیت‌های زیرساختی را با همکاری وزارت خارجه در کشور عراق پایه‌گذاری کنیم تا دیگر با موارد و کاستی‌هایی که امسال شاهد آن بودیم، مواجه نشویم.

وی بیان کرد: از همه کسانی که شبانه‌روزی پای کار بودند و برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تلاش کردند، تشکر می‌کنم.