شناسهٔ خبر: 74199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با بازگشت زائران اربعین

افزایش ۴۰ درصدی تردد وسائل نقلیه در محورهای مرکزی

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بیش از ۹۰۲ هزار تردد وسائل نقلیه در ۲۷ مهرماه جاری و ایام اربعین در جاده های استان به ثبت رسیده که ۴۰ درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش دارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی، علی زندی فر اظهار داشت: ۱۳۵ هزار و ۸۴۶ وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۱۳۲ هزار و ۳۷۶ وسیله نقلیه نیز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: میانگین سرعت وسایل نقلیه در این مدت در جاده های استان ۸۷ کیلومتر بر ساعت و درصد تخلفات سرعت غیر مجاز این وسایل ۱۵ درصد بوده است.

زندی فر ادامه داد: ‏پرترددترین جاده‌های استان در این مدت از نظر متوسط نرخ ساعتی عبور و مرور به ترتیب آزاد راه ساوه- تهران با دو هزار و ۳۰۶ ، آزاد راه همدان–ساوه با یک هزار و ۶۹۸ و بروجرد- اراک با یک هزار و ۶۶۶ وسیله نقلیه بوده است.

وی افزود: بیشترین سرعت متوسط تردد جاده‌ای استان در این مدت مربوط به وسایل‌ نقلیه در آزادراه تهران به ساوه با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، سلفچگان به اراک با ۱۰۶ و آزادراه ساوه به تهران با ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: محور دلیجان به سلفچگان با ۳۵ درصد محور آزادراه ساوه تهران ۲۷ درصد ، محور یلفچگان دلیجان  با ۲۶ درصد و بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به کل تردد را در سال جاری داشته‌اند.

زندی فر خاطرنشان کرد: میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور در این مدت ۱۴ درصد بود که این مهم در مسیرهای عبور جاده‌ای استان مرکزی ۱۵ درصد گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: کل تردد انجام شده از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۷ مهرماه  ۸ میلیون و ۴۰۹ هزار وسیله نقلیه بوده است.