شناسهٔ خبر: 74206 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تقدیر وزیر راه و شهرسازی از دست‌اندرکاران حمل‌‌ونقل مسافر در ایام اربعین حسینی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از تمامي دست اندركاران و شركت‌های، اصناف و انجمن‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای كه بي وقفه به امر جابه‌جايي مسافران در ایام اربعین حسینی فعاليت دارند، تشكر و قدرداني كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محمد اسلامی روز گذشته با حضور در مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار داشت: تعامل و پكپارچگي اجرايي سازمان‌ها و دست‌اندركاران طرح جابه‌جايي زائران اربعين حسيني، تجربه موفقي را در سال‌جاري رقم زد.

وی افزود: پيش‌بيني و برنامه‌ريزي در مراحل مختلف اجرای اين طرح و فراهم ساختن امكانات سفر قبل از آغاز، باعث شد سفر زائران به خوبي انجام شود به گونه‌اي كه امسال با افزايش يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفري زائران نسبت به سال گذشته، زائران با نظم مطلوبي به نجف و كربلا اعزام شدند.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: امسال با تمركز بر تكميل، ساخت و بهسازی محورهای مواصلاتي منتهي به مرزها و تجهيز پايانه‌هاي مرزی همچنين ساماندهي تمامی ورودي‌ها و خروجي‌های پايانه‌های مرزی سعي در ارتقای سطح خدمات به زائران شده است.

اسلامی یادآور شد: همچنين توسعه محور مهران به پايانه مرزی و تبديل آن از چهارخطه به شش خطه و تفكيك مسير موكب‌ها از سواره‌روها، الزامي است كه در دستور كار قرار دارد و امسال در مرز چذابه اجرايي شد.

وزير راه و شهرسازي افزود: در راستاي ارتقاي خدمات مسافران به عتبات عاليات، اجراي عمليات ساخت بزرگراه مهران – نجف در دستور كار قرار دارد كه در اين راستا مذاكرات لازم با طرف عراقي انجام شده است همچنين اتصال خط آهن از شلمچه به بصره در حال پيگيري است كه در مرحله تحويل زمين قرار دارد.

گفتني است: وزير راه و شهرسازي در پايان از تمامي دست اندركاران و شركت‌هاي بزرگ حمل و نقل، اصناف و انجمن‌هاي حمل و نقل و رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌اي كه بي وقفه به امر جابه‌جايي مسافران فعاليت دارند، تشكر و قدرداني كرد.