شناسهٔ خبر: 7422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درصورت تامین هزینه جابجایی صورت می‌گیرد؛

انتقال عوارضی تهران - قم به بعد از پل فرودگاه امام (ره)

فریبرز واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در صورت تامین هزینه‌های جابجایی، انتقال عوارضی تهران - قم به بعد از پل فرودگاه امام (ره) از برنامه مهم ما در سال جاری خواهد بود.

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: انتقال عوارضی تهران - قم به بعد از پل فرودگاه به دلیل جلوه ناخوشایند آن در مسیر مسافران فرودگاه امام خمینی (ره)  و هوشمندسازی تعداد زیادی از گیت‌های این عوارضی یکی از برنامه‌های مهم اداره کل در سال جاری محسوب می‌شود.

واحدی همچنین در خصوص وضعیت کنونی راه‌های استان اظهار کرد: براساس سند طرح جامع حمل و نقل هر چند سال یکبار باید ظرفیت‌های جدیدی برای محورهایی که به اشباع رسیدند و یا نیاز به ارتقای سطح ایمنی و انجام پروژه‌های جدید دارند ایجاد شود. با این وجود وضعیت راه‌های استان در حال حاضر در شرایط خوبی بسر می‌برند.

واحدی در این باره اضافه کرد: سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات فراوان بیش از ۴۰۰ هزار تن آسفالت در سطح راه‌های استان ریخته شد و عملیات بهسازی آنها به پایان رسید، در سال جاری نیز سعی داریم این عملیات را ادامه داده و بخش دیگری از محورها را ترمیم کنیم.

وی تأکید کرد که تهران تنها استان در کشور است که تمامی فعالیت‌های راهداری‌اش از سوی بخش خصوصی تأمین می‌شود.

کاهش تصادفات

مدیر کل اداره راه و شهرسازی تهران درباره ایمنی راه‌های کشور و آمار جان باختگان سوانح رانندگی در این استان گفت: تعداد کشته شدگان تهران در سوانح رانندگی در این استان نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر بوده و در برخی موارد از میانگین کشورهای اروپایی نیز کمتر است. تهران در ۱۰ سال اخیر به ایمنی پایدار دست یافته و از کاهش قابل توجهی در ریسک تصادفات برخوردار بوده است.

واحدی در ادامه افزود: اداره کل راه و شهرسازی تهران به کمک نهادهایی چون کمیسیون ایمنی راه‌ها، پلیس راه و راهور، شرکت امداد خودرو، هلال احمر و نیروهای امداد کار توانسته میزان سوانح مرگبار رانندگی را از ۷۸۹ کشته در سال ۸۹ به ۳۴۰ نفر در سال جاری برساند.

وی در این باره اضافه کرد: با وجود ثبت حدود ۱/۵ میلیون تردد در شبکه‌های استان میزان تصادفات از سال ۸۵ تا کنون نزولی بوده و این کاهش در دو سال اخیر شدت بیشتری داشته است. درحال حاضر رتبه کشور ما در دنیا در این حوزه نزدیک به ۲۰ است که باید با اخذ تدابیر بیشتر آن را کاهش دهیم.

این مقام مسئول عواملی مانند اجرا نشدن تکنیک‌های ساده ایمنی، صدور آسان گواهینامه و غیر ایمنی بودن خودروها را از دلایل تصادفات در کشور دانست و گفت: اجرای همین روش‌های ساده، کم هزینه و زودبازده می‌تواند نقش مؤثری در کاهش سوانح رانندگی داشته باشد.

همکاری ضعیف است

مدیر کل راه و شهرسازی تهران درباره تعامل این اداره با شهرداری گفت: با شهرداری روابط خوبی داریم اما این رابطه هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است. در حال حاضر همکاری‌ها بیشتر در بخش اراضی دولتی است ولی در زمینه ساخت، همکاری‌ها مطلوب نیست.

وی افزود: به نظر من تا زمانی که اداره راه و شهرسازی در پروژه‌های عمرانی در کنار شهرداری نباشد و بر اعمال آن نظارت نکند ما شاهد بی‌نظمی‌هایی در این زمینه خواهیم بود./

نظر شما