شناسهٔ خبر: 74233 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

قیمت زمین در بهار امسال ۱۷۴ درصد افزایش یافت/جهش ۳۵ درصدی قیمت اجاره بها

شهر تهران مرکز آمار گزارش تحولات قیمت زمین، آپارتمان و اجاره‌بها را در بهار ۹۸ منتشر کرد که گزارش فوق حاکی از افزایش بیش از ۱۷۴ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زمین، افزایش بیش از ۱۰۹ درصدی قمیت فروش یک متر زیربنای مسکونی و افزایش ۳۵ درصدی اجاره‌بها نسبت به مدت مشابه سال قبل، است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز آمار ایران در گزارشی از افزایش ۱۷۴.۶ درصدی قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، افزایش ۱۰۹.۶ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ۳۵ درصدی مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در بهار سالجاری نسبت به بهار سال ۹۷ خبر داد.

در گزارشی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است همچنین تاکید شده که بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف‌اند مشخصات کلیه معاملات خرید، فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی ملکی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۶۹۵۶۷ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۴۶ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۶.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷۴.۶ درصد افزایش یافته است.