شناسهٔ خبر: 74286 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

عملیات ساخت ۱۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در اردبیل آغاز شد / ۱۲۰۰۰ هزار مترمربع زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار داده‌ایم

محبوب حیدری محبوب حیدری با اشاره به اینکه عملیات ساخت ۱۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در اردبیل آغاز شده است از واگذاری ۱۲ هزار مترمربع زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت واحدهای مسکونی در سه شهرستان این استان خبر داد.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح اقدامات انجام‌شده این اداره کل در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن پرداخت و در نظر گرفتن زمین‌ برای احداث واحدهای مسکونی و قرار دادن آن در اختیار سازندگان را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص برشمرد و گفت: به این منظور و برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سه نقطه زمین پیش‌بینی و فراخوان آن را اعلام کرده‌ایم که نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ساخت‌و‌ساز در محدوده بافت‌های فرسوده نیز گفت: در این خصوص نیز تاکنون ۷۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند تا برای تولید مسکن در قالب طرح بازآفرینی شهری اقدام کنند.

حیدری، همچنین از انجام توافق با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی خبر داد و گفت: در این خصوص نیز زمین آماده و توافقنامه نیز نوشته شده است و پروژه در مرحله آماده‌سازی طرح است.

وی مجموع سهمیه استان اردبیل از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را ۹ هزار واحد خواند و خاطرنشان کرد: از این تعداد 3200 واحد مربوط به بازآفرینی شهری و طرح‌های خودمالکی است که استقبال مردم کمتر از انتظار ما بوده است و تاکنون ۷۰۰ نفر برای ساخت و ساز از این طریق اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از تحویل زمین در سه شهرستان اردبیل، نمین و بیله‌سوار به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار مترمربع زمین برای احداث واحدهای مسکونی در اختیار این سازمان قرار گرفته است.