شناسهٔ خبر: 74287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پوشش حفاظتي در محور طبس- یزد

روكش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس از اجرای عملیات فوگسیل (پوشش حفاظتي) ۱۲ کیلومتر در محور طبس- یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی،  محسن حیدری در خصوص جزئیات پروژه اجرای فوگسیل در محور طبس-یزد بطول ۱۲ کیلومتر که در در مهرماه ۹۸ به صورت امانی اجرایی شد خبر داد.

وی اظهار داشت: ترافیک سنگین و پرحجم جاده‌ها با توجه به رشد روز افزون جمعیت و توسعه صنایع، در حال افزایش است  افزایش حجم ترافیک راه های ارتباطی و تردد وسایل نقلیه سنگین وزن تجاری و مسافربری سبب می شود تا تغییر شکل قابل توجهی به روکش جاده ها اعمال شده و روکش ها با سرعت بیشتری و در مدت زمان کم تری آسیب دیده و از عمر مفیدشان کاسته شود. روکش های آسفالت دائما در معرض بارگذاریهای مختلف قرار گرفته و در نتیجه سبب ایجاد چاله ها و ترک های ناشی از خستگی می شوند که این موضوع ضرورت بهسازی و ترمیم رویه ها را اجتناب ناپذیر می نماید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس تصریح کرد: محور طبس-یزد یکی از پرتردد ترین راه های شهرستان طبس محسوب می شود که به علت برخورداری از جریان و گنجایش ترافیکی بالا و همچنین قرار گیری در شرایط محیط کویری و گرم و خشک با متوسط دمای بالای سالیانه همواره در معرض صدمات بالای رویه آسفالتی از جمله ایجاد ترک و شن زدگی قرار دارد که ضرورت اهتمام مضاعف به مبحث نگهداری آن را نشان می دهد.

وی ادامه داد: محور طبس-یزد بطول۳۶۵ کیلومتر بعنوان یک راه کریدوری و ارتباط دهنده استان یزد و خراسان جنوبی از جایگاه مهمی در راه های تحت تولیت اداره راهداری طبس محسوب می شود که از این محور حدود ۱۴۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان طبس واقع گردیده است.

محسن حیدری عنوان کرد: در شهریور ماه سال جاری پس از بررسی های بعمل آمده در خصوص آنالیز رویه آسفالتی مسجل گردید که بعلت افت کیفیت سطح سواره رو در ۲۵ کیلومتر انتهایی محور طبس-یزد (حدفاصل کیلومتر۱۲۳ تا ۱۴۸) رسیدگی فوری به مبحث نگهداری و بهسازی رویه آسفالتی بعنوان راهکاری جهت ارتقای کیفیت راه بشدت احساس می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس اظهار کرد: سرانجام در مهر ماه سال جاری با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی و دریافت قیر بصورت امانی پروژه اجرای فوگسیل ۱۲ کیلومتر از محور طبس-یزد  کلید خورد و با همت اکیپ های راهداری شهرستان و با بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات موجود این پروژه اجرا و به بهره برداری رسید.

وی درپایان تاکید کرد: در صورت تامین قیر، این اداره آمادگی دارد تا کلیه مقاطع آسیب دیده از حوزه استحفاظی خود را با اتکاء به توان و امکانات موجود، بصورت امانی فوگسیل نموده وامید است با اجرای اینگونه عملیات، شاهد ارتقای ایمنی تردد، افزایش عمررویه آسفالت و بهبود کیفیت بهره برداری باشیم.