شناسهٔ خبر: 74335 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

فرصت صادرات خدمات فنی و مهندسی فوق‌العاده‌ای در کشور برای تبدیل ایران به برند زرین وجود دارد / برای ایجاد نهضت تغییر در زیرساخت باید همه دست به دست هم دهند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اصلاح رویکرد در حوزه قیر و آسفالت تاکید کرد و گفت: برای ایجاد نهضت تغییر و انقلاب در زیرساخت باید همه دست‌اندرکاران دست به دست دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که رویکردهای ما صرف‌نظر از وضعیت بودجه و مالی، باید در قالب یک مهندسی ارزش در جایگاه واقعی قرار گرفته و ادامه یابد.
وی افزود: هرزمان که از تکنیک و مصالح استاندارد در روسازی استفاده شد، شاهد اجرای یک پروژه باکیفیت بوده‌ایم، لذا نباید اجازه استفاده از مواد غیرمرغوب در روسازی راه‌ها داده شود. تا شاهد برخورداری از یک جاده غرورآفرین باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید در زمینه فرایندهای طراحی و ساخت یک اقدام جدی انجام شود، افزود: نیازمند تبدیل راه‌ها به برندهای مشخصی هستیم. که در صورت برخورداری از دوام و کیفیت بالا به نام همان برند ثبت و ماندگار شود.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بودجه و اعتبارات نباید پروژه‌های ناقص از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه افتتاح شود و نظارت و برخورد با اینگونه پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی بر استفاده از الگوهای متفاوت در راهسازی تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم رفت‌ و آمدها و ترانزیت که بیانگر افزایش تقاضا برای ظرفیت جابه‌جایی است باید ظرفیت راه‌ها توسعه یابد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تأکید کرد: برخورداری از رویکرد علمی و استفاده هوشمندانه از منابع در زمینه راهسازی و همچنین اصلاح رویکردها باید مدنظر قرار گیرد و برای اینکه نهضت تغییر و انقلابی در زیرساخت ایجاد شود باید همه دست‌اندرکاران دست به دست یکدیگر دهند.

اسلامی با اشاره به رونمایی از نقشه پهنه‌بندی قیر براساس عملکرد بیان داشت: بخش کارفرمایی و پیمانکاری باید امروز متعهد شوند که به آن جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: درخصوص قابلیت تجهیزات و کارآمدی شرکت‌ها و پالایشگاه‌ها باید حساس شده و این تشکیلات به تجهیزات مطلوب مجهز شوند.

وزیر راه‌ و شهرسازی خاطرنشان کرد: در کشور فرصت صادرات خدمات فنی مهندسی فوق‌العاده‌ای وجود دارد تا برند ایران را به برند زرین تبدیل کرده و این وظیفه دولت است که شرکت‌ها را تقویت کنند.
وی در پایان بیان داشت: دولت باید عرصه را به شرکت‌های ناکارآمد و سودجو تنگ کند.