شناسهٔ خبر: 74383 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

افزایش پروازهای ترمینال گالری سلام به ١٥ پرواز در روز / آمادگی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای میزبانی از پروازهای داخلی

علی رستمی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش پروازها از ترمینال گالری سلام صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، علی رستمی اظهار داشت ترمینال گالری سلام در روز ٢٨ خردادماه با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح شد و نخستین پرواز از این ترمینال در روز یکم تیر ماه توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقصد دوبی انجام گرفت.

وی گفت : با آغاز عملیات پروازهای حج از ١٧ تیرماه قریب به ٤٦ هزار زائر خانه خدا از ترمینال گالری سلام اعزام و پذیرش شدند که میزان رضایتمندی آن ها از این ترمینال به بیش از ٩٢ درصد رسید.

رستمی بیان داشت در عملیات پروازهای اربعین سال جاری نیز از ١٧ تا ٢٨ مهر ١٠ هزار و ٦١٠ زائر توسط یک شرکت هواپیمایی خارجی از ترمینال گالری سلام به دو مقصد بغداد و نجف اعزام و پذیرش شدند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هم اکنون پروازهای ۵ شرکت هواپیمایی خارجی از ترمینال گالری سلام انجام می شوند ادامه داد برنامه ریزی ها برای افزایش پروازهای ترمینال گالری سلام صورت گرفته و تا پایان سال تعداد پروازهای روزانه از این ترمینال به ١٥ پرواز می رسد.


رستمی در خصوص برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه امام (ره) گفت : با بهره برداری از ترمینال گالری سلام و انتقال بخشی از پروازهای ترمینال شماره یک به این ترمینال؛ ظرفیتی جدید در ترمینال یک ایجاد شد که تصمیم گرفتیم از آن برای برقراری پروازهای داخلی و تکمیل شبکه پروازی فرودگاه استفاده کنیم.

وی ادامه داد به همین منظور بال غربی ترمینال مسافری شماره یک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای انجام پروازهای داخلی آماده شد و تاکنون دو شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام (ره) به کیش و مشهد پرواز انجام داده اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود : ظرفیت لازم و زیرساخت های مورد نیاز برای انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام (ره) مهیا شده و باتوجه به درخواست شرکت های هواپیمایی انجام این پروازها امکان پذیر است.